Estic un poc perduda
Hola!!! Volia comentar-vos un tema que em porta perduda durant un temps. La cosa es que m'agrada una persona de la meua clase, es amic meu, pero el que em fa dubtar, es que a vegades estem super agust parlant i ens riem, pero a vegades tenim una tensio molt forta. M'he proposat que en aquestes vacances de nadal vaig a intentar oblidar-lo, pero despres el tornare a veure tots els dies i no vull tornar a caure, i a mes, es que no puc deixar de pensar en la seua sonrisa, te una risa un poc escandalosa i aixo em dona un poc de vergonya, per ahi va el motiu de oblidar-lo. Tampoc no trobe que jo li agrade a ell perque ell es perfecte (menys la risa) i jo no soc res, em considere una persona que per a la gent es invisible i m'agradaria canviar aço tambe. Com puc saber si li agrade??? Moltes gràcies!!!!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure'ns!
A què et refereixes a una tensió molt forta? És en un pla positiu o més aviat negatiu?
Pel que dius, sou amics i us ho passeu bé junts, com tu has dit, ell no és perfecte, ja que el seu riure no t'agrada, però no per això et deixa d'agradar. Cap de nosaltres som perfectes i no per aquest motiu no tenim dret a agradar-li a algú.
No sé si li agrades, no sé com ho pots saber, el que sí que sé és que pots continuar sent amiga seva i esbrinar-ho tu mateixa. Observa si et busca amb la mirada, si et vol parlar contínuament, si quan et parla et fa bromes o vol cridar la teva atenció. Amb el temps aniràs descobrint si realment li agrades. Si, per contra, veus que no saps identificar si li agrades o no i necessites saber-ho, el més obvi sempre és preguntar, tot i que no sigui fàcil perquè fa vergonya.
D'altra banda, per què el vols oblidar? Et fa molt mal que t'agradi i ser només amics? O pots continuar sent la seva amiga?
Oblidar una persona que t'agrada no es fa d'un dia per l'altre, i a vegades, per molt que ho intentem ens costa molt. Molts cops hem de veure "la cara dolenta" de la persona o bé distreure'ns amb altres coses perquè el nostre cervell deixi de fixar-se contínuament en la persona que ens agrada.
Referent a la teva sensació de sentir-te invisible, potser això només és una sensació, ja que pel que dius, el teu amic parla amb tu i rieu junts, si fossis invisible això no ho podríeu fer.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas