Problemes
Hola, Necessito ajuda en una cosa molt important. Jo ara tinc 14 anys i tinc record que des dels 10 anys mes o menys que els meus pares sempre sempre primer s'enfaden, després mon pare marxa de casa i ma mare li envia moltíssims whatsapps dient el que pensa. Llavors també ma mare fa q intervinguem ma germà i jo, que ens portem 3 anys, parlant amb ell trucant-lo i dient en veritat el q ma mare vol q li diguem i fins i tot tinc molts records repetint-li i repetint-li que es disculpi amb ma mare i tmb havent de plorar. Però lo últim potser fa un any o 2 q no ho faig (lo de suplicar plorant). Jo a ma mare de normal li tinc confiança però quan està malament amb mon pare i ell marxa som ma germà i jo els q ho paguem per tot el q he dit abans i pq ella està malament i ho transmet. Poden estar així durant un mes, dos setmanes o depèn. Ma mare li dona la culpa a mon pare i mon pare a ma mare i a vegades també està posat al mig ma germà pq no es porten molt bé amb ma mare normalment (de vegades s'insulten). Jo crec sincerament que els dos fan coses que no estan bé. Ara falta una setmana per Nadal i estan així. Avui he parlat amb ma germà i m'ha preguntat q hauríem de fer i tmb hem parlat del q en pensem. Si tinguéssim un familiar proper q pogués ajudar-nos però no en tenim cap absolutament. Un moment m'ha dit q bueno això no m'ho hauria de dir però q pensa (no sé quan, si va ser fa temps o q) q tenia 2 opcions o tirar-se de dalt a baix del pis o anar amb mon pare a viure en un pis ( o suportar com ara). No sé q pensar ni q fer em preocupa molt pq ma germà ho passa molt malament i per això no hauria de fer-ho. I tmb em fa patir que estiguem en aquesta situació quan estigui a batxillerat o a la universitat. Si no fos pq estic bé a l'insti tmb tindria l'opció pel cap (del suicidi), de fet hi pensava fa uns anys, però ara tinc clar q no ho faria mai si pogués. Hi ha més detalls però això és el més important. Gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure'ns!
El que ens expliques és molt injust i no hauria d'estar permès! Fer càrrec als fills de les baralles entre pares no està bé, ja que carregues als fills amb responsabilitats que no són seves.
El meu consell és que parlis amb la teva mare i li expliquis el que t'ha dit el teu germà, les idees que té.
Si veus que la teva mare no fa res al respecte o no reacciona, parla amb el teu pare i explica-li.
No pot ser que hàgiu de passar per tot això, s'ha de posar remei, i l'única manera de fer-ho és expressant-vos i parlant sincerament amb els pares, dir-los-hi que les seves discussions no són cosa vostra i que us han de deixar a un marge de tot això, que vosaltres no sou els adults sinó ells.
Et deixo uns contactes perquè el teu germà pugui parlar amb algú sobre el suïcidi, ja que si ho ha verbalitzat, és importantíssim posar-hi remei ja.
061 – Taula de Prevenció del Suïcidi (Salut Respon)
900 925 555 – Telèfon de Prevenció del Suïcidi (Ajuntament de Barcelona / Fundació Ajuda i Esperança)
024 – Línia de Prevenció de la Conducta Suïcida (Ministeri de Sanitat)
Xat de suport emocional via WhatsApp per a joves (14-25 anys)
679 333 363 — Servei confidencial de xat per a joves disponible 24 h, 365 dies/any
“Obro Feel” – WhatsApp de suport emocional per a joves
680 354 155 — Xat de suport emocional gratuït i confidencial via WhatsApp
Espero haver-te ajudat, molta força perquè segur que no és gens fàcil la teva situació.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas