atracció homes més grans
bona tarda, primer de tot moltes gràcies pel que feu. Realment doneu suport a moltes persones. us escric per saber fins a quin punt és normal i sa sentir-se atres per homes bastant més grans. Soc conscient que per una relació no estaria disposat (perquè es poden generar dinàmiques de poder) però em costa de veure l'inconvenient si vull mantenir relacions i ja. Mai he fet res amb cap home bastant més gran, però molts cops m'ho he plantejat, i d'una banda m'agradaria experimentar però crec que me'n penediria. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu, aquests comentaris ens animen a seguir!
Les dinàmiques de poder es poden donar també encara que només es mantinguin relacions sexuals. De fet, un dels factors que pot fer que ens atraguin persones més grans és precisament  l’admiració per l’experiència, la maduresa o el poder que veiem en l'altra persona. Aquest anhel o admiració pot afavorir aquesta atracció, juntament amb molts altres factors que influeixen en el procés d’atracció.
Sentir atracció per persones més grans no és ni no sa ni anormal. De fet, és una experiència força comuna i pot aparèixer en diferents moments del cicle vital. Per tant, sentir aquesta atracció no indica que hi hagi cap problema amb tu.
El que sí que és important tenir en compte és la diferència de maduresa i d’experiència vital entre una persona i l’altra, per valorar fins a quin punt aquesta diferència pot generar desequilibris o problemes. En situacions en què una de les persones és menor d’edat i l’altra és major d’edat, o quan totes dues són menors, però hi ha una diferència d’edat molt gran, poden existir implicacions legals i situacions de risc que cal tenir en compte.
Quan totes dues persones són majors d’edat, s’entén que hi ha més maduresa i criteri propi per poder escollir lliurement amb qui ens relacionem. Tot i això, això no elimina el fet que una diferència d’edat significativa pugui repercutir en la relació i en les persones implicades, sovint en la persona més jove.
Quan algú té més poder sobre nosaltres, pot arribar a fer-nos més mal perquè controla més la situació. En aquest sentit, el fet que una persona bastant més gran es fixi de manera reiterada en persones molt més joves ja pot indicar que busca algú amb menys poder, fet que li permet sentir-se més dominant o en una posició de control. Això és un indicador que la relació difícilment serà igualitària i lliure, ja que aquesta persona, segurament, sempre buscarà sentir-se amb més poder sobre l'altra.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas