Clitoris
Hola. Pot ser que el meu clitoris hagi perdut parcial o totalment la sensibilitat? És que de petita recordo provar de tocar-lo i sentir pessigolles pero ara no sento res.
Laura Centellas

Hola,
Si de petita recordes haver tingut sensibilitat al clítoris, és poc habitual que aquesta s’hagi perdut del tot de manera sobtada. En moltes ocasions, la manca de sensacions pot tenir a veure amb el fet que la ment estigui posada en altres coses. Quan estem preocupades, nervioses, estressades o poc connectades amb el cos, pot passar que les sensacions siguin més difícils de notar.
Quan som petites, solem estar molt més connectades amb el cos i amb el que sentim, i això fa que les sensacions siguin més evidents. Aquesta capacitat no es perd, però amb el temps pot quedar més apagada i cal anar-la recuperant a poc a poc, amb calma i sense pressió.
A nivell físic, també podria passar que hi hagués alguna causa que afectés la sensibilitat. En aquest cas, qui et podria orientar millor seria la teva llevadora o la metgessa de capçalera, de forma gratuïta. També existeixen professionals, en l'àmbit privat pagant, com les fisioterapeutes de sòl pelvià o ginecòlogues, especialistes en aquesta zona del cos a nivell físic.
També és cert que una estimulació molt intensa o repetida durant molt temps pot fer que, temporalment, la zona necessiti estímuls diferents per tornar a notar sensacions, però això no vol dir que la sensibilitat s’hagi perdut per sempre.
Si tens dubtes o et preocupa, demanar informació a un professional de salut és una bona manera de quedar-te tranquil·la.
Una altra opció molt recomanable són les Tardes Joves, un servei pensat específicament per a joves fins als 24 anys, on ofereixen orientació, assessorament i atenció en salut sexual i reproductiva de manera confidencial. Aquí tens els enllaços per informar-te i posar-t’hi en contacte si ho desitges:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Gràcies per la consulta i una abraçada
@psico_crisalbo
La Laura Centellas