DIU
Hola, fa temps que tinc relacions sexuals i m'agradaria començar a fer servir un mètode anticonceptiu més a part del condó, per estar més segura i evitar un possible embaràs en cas que el condó es trenqués o passés qualsevol cosa. La cosa és que no vull res hormonal, i m'agradaria probar el DIU de coure. Sé que abans s'ha de comprovar que soc apta per utilitzar-lo i tot, però la qüestió és que no sé on he d'anar, a qui he de consultar, si costa diners o si ho puc fer de manera gratuïta... Vull resoldre aquest dubte per tancar el tema d'una vegada i sentir-me més segura. Moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Primer de tot, comentar-te que el preservatiu, tant femení com masculí, és un dels mètodes més complets que existeixen. Si s’utilitza correctament, protegeix de l’embaràs i de les infeccions de transmissió sexual (ITS) i, a més, és un mètode no hormonal, de manera que no altera el cicle menstrual.
Si vols informació general sobre els diferents mètodes anticonceptius i de barrera que existeixen, pots consultar la pàgina web del CJAS, on està tot explicat de manera clara i accessible:
Per rebre una orientació més personalitzada de forma gratuïta, t’aconsellem que et dirigeixis al teu CAP. Pots demanar cita amb la llevadora o amb la metgessa de capçalera, que t’explicaran les opcions disponibles, valoraran si el DIU de coure és adequat per a tu i t’acompanyaran en el procés.
Una altra opció molt recomanable són les Tardes Joves, un servei pensat específicament per a joves fins als 24 anys, on ofereixen orientació, assessorament i atenció en salut sexual i reproductiva de manera confidencial. Aquí tens els enllaços per informar-te i posar-t’hi en contacte si ho desitges:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Pel que fa al cost, alguns mètodes anticonceptius poden oferir-se de manera gratuïta a través del sistema sanitari públic, especialment en joves. En qualsevol cas, al teu CAP t’informaran exactament de quines opcions són gratuïtes i de com accedir-hi.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas