Sensació estranya
Hola, primer de tot gràcies per la feina que feu :) Bé, el cas és que fa uns dies vaig tenir com una sensació força estranya un matí a classe. Vaig tenir una erecció però el cas és que la sensació corporal que vaig tenir va ser molt semblant a quant em queda poc per tenir un orgasme, i amb una mica de sensació de mareig. El cas és que vaig com tenir la sensació de què si continuava acabaria ejaculant o algo... Fins al punt que vaig fer respiracions perquè em vaig preocupar. Crec que portava com quasi una setmana sense tenir activitat sexual però em va semblar molt estrany igualment. Sé que pot ser molt rara la situació i no sé si m'he explicat bé... Pregunto: és possible ejacular (estant despert) sense tocar-te? En principi jo no tinc problemes en aquest sentit. Salut
Laura Centellas

Hola,
Sí, el que descrius pot passar. La resposta sexual no depèn només del contacte físic, sinó que també, en gran part, del que passa a la ment. El nostre cos pot activar-se a partir de pensaments, sensacions corporals o d’un estat d’excitació acumulada, entre d'altres. En aquests casos, és possible experimentar sensacions molt intenses, similars a les prèvies a l’orgasme, fins i tot estant despert i sense tocar-se.
A vegades, quan l’atenció se centra molt en les sensacions corporals o eròtiques, el cos pot avançar ràpidament en la resposta sexual, i això pot generar també sensacions com mareig o inquietud. No és perillós ni estrany, però és comprensible que et preocupés en aquell moment.
El que vas fer d'aturar-te, respirar i portar l’atenció cap a una altra cosa és un molt bon exemple de la teva capacitat d’autoregulació, ja que a través de la respiració i el canvi de focus, vas ajudar el teu cos a relaxar-se i a disminuir l’excitació. Això mostra que tens un bon control i una bona consciència corporal.
Aquesta experiència no indica cap problema. Al contrari, posa de manifest que el cos i la ment estan molt connectats i que tens la capacitat de regular el que sents segons el moment i el context. Aquesta regulació t’ofereix llibertat per decidir quan vols connectar amb el plaer i quan no.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas