LA OBSESSIÓ
Hola! Fa dies vaig coneixer a una noia i ultimament no puc para de pensar en ella. Sento que necesito saber tot d'ella i vull estar al seu costat. Es una obsessio, no puc parar, es com que necesito saber coses d'ella, imatges. I quan parlo amb ella em poso molt nerviosa. Que esta passant? Com puc parar aquesta obsesio?
Laura Centellas

Hola,
Hi ha diferents factors que poden fer que una persona se senti molt atreta o obsessionada amb algú. Pot tenir a veure, per exemple, amb un moment vital de canvi o d’inseguretat, amb la necessitat de sentir-se vista o validada, amb una manca afectiva prèvia, amb experiències relacionals passades, amb l’ideal que projectes sobre aquesta persona o amb la por a la incertesa de no saber què sent o què vol, entre d'altres. Tot això pot fer que l’altra persona es converteixi en un punt central dels teus pensaments i emocions.
Quan coneixem algú que ens desperta emocions intenses, és habitual que la ment s’hi enganxi i vulguem saber-ne més, pensar-hi sovint o idealitzar-la. Això no vol dir que hi hagi res dolent en tu, però sí que pot ser un senyal que alguna cosa et remou emocionalment.
Per poder gestionar aquesta situació, és important començar per tu mateixa. Aturar-te i preguntar-te què t’està passant exactament, què representa aquesta noia per a tu, què et genera tanta necessitat de saber-ne més i què creus que estàs buscant a través d’ella. Aquest exercici d’introspecció et pot ajudar a entendre millor d’on ve aquesta intensitat i què necessites realment en aquest moment.
Compartir-ho amb amigues o amb persones de confiança també pot ser molt útil. Posar en paraules el que sents t’ajuda a ordenar-ho, a obtenir altres mirades i a no quedar-te sola amb el neguit. A partir d’aquí, i quan tinguis més clar què et passa i què necessites, pots valorar expressar-li a aquesta noia com et sents de manera assertiva. Li pots explicar la situació, el que et genera emocionalment i el que necessites ara mateix i també pots escoltar la seva versió per saber el que sent ella i què necessita. Aquesta comunicació pot ajudar a reduir la incertesa i a sortir del bucle d’obsessió.
Tot aquest procés també implica aprendre a posar-te al centre, prioritzar les teves necessitats emocionals i posar límits perquè la relació amb l’altra persona no t’acabi desbordant.
Esperem que et serveixi!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas