Amistats i tenir carnet de cotxe
Hola, voldria saber la teva opinió contant que tu ets psicóloga i tens mes maduresa en aquest sentit. Soc l’única que te carnet de cotxe i cotxe propi de les meves amigues. Em dona la sensació amb una que queda només si la vaig a buscar al seu poble (viu a 15 minuts del meu, pero clar després has de comptar la volta i després un altre cop deixar-la a casa i després jo tornat) i no em ve de gust. Estic molt ratllada perquè no se si em veuen complexe de taxista. No se si si estaria be dir-li que no em va be passar a buscarla perquè clar després ella no podria arribar a p-n ella vol anar ni vull anar-hi jo sempre. M’ha convidat a sortir de festa el 31 de desembre amb una amiga seva i no se si es perquè es pensaven que aniria jo a buscar-les pero ja li he deixat clar que no vull agafar cotxe pero elles no sabem com aniran. Mestic arrepentint molt d’haver comprar l’entrada a la festa ja que hauré d’estar pendent a quina hora arribaran per no estar sola a la nit o que no m’agafi son al esperarles. Es una cosa que em ratlla moltíssim perquè es un gast que tinc de gasolina, temps i desgast del propi cotxe quan jo no hi guanyo res. Que faig amb tot això que m’està passant? Gràcies!!!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Sembla que tot això és un tema de posar límits.
Si hi ha coses que no et ve de gust fer no cal que les facis.
Si aquesta amiga t’aporta molt i creus que la vostra amistat està equilibrada, no veig problema en anar-la a buscar si ella no té cotxe. Ara bé, crec que si tens la sensació que s’està aprofitant, hi has de posar remei, per exemple, quan et demani per anar-la a buscar i tu no vulguis, dir-li que tu no vols anar, que agafi el bus, i ja està, no passa res. Si ella vol deixar de ser amiga teva perquè no la portes amb cotxe doncs el problema és seu, ja que es veurà que només vol les amistats per interès.
Si no vols anar a la festa del 31 no hi vagis, encara ets a temps de provar de vendre’t l’entrada.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas