No puc encaixar
Bon día. Potser soni una mica normal ja que encara estic a l'adolescència, i la majoria de persones es desarrollen mentalment durant aquest període. Passa que recentment, m'ha començat a agradar molt els dramas Coreans i el K-pop, es normal, ho se. El problema es que a la meva escola, la gent crítica molt tot el que vingui sent Asiàtic, diuen que és "Otaku" o "Onichan", i el titulen com una persona obsessionada, infantil i "que no es banya" (??). Jo soc una persona MOLT vergonyosa, introvertida i que l'importa molt la seva imatge, i ja porto un any senser amagant els meus gustos de veritat per la por del que diguin de mi. Tinc moltes amigues, però ninguna d'elles sap que m'agrada el K-pop i K-dramas, ni tan sols les més íntimes. Em fa sentir malament ja que quan les meves amigues canten Reguetó, jo no me'n sé cap d'aquestes cançons, i em fa sentir com que no puc encaixar. Gràcies per llegir, i finalment, com puc millorar?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot, dir-te que no hi ha res que hagis de millorar, simplement has de començar a acceptar qui ets i el que t'agrada.
A l'adolescència es critica tot el que surt de la norma, però si estem massa pendents del que diuen els altres ens acabem perdent a nosaltres com a persona i acabem sent tots una còpia de l'altre.
No dic que hagis de començar a explicar a tothom que t'agrada el k-pop, però si surt el tema has de poder ser capaç de dir "ah doncs a mi m'agrada i no passa res".
Veuràs que no passarà res greu per dir-ho, pot ser que descobreixis a gent que li agrada el mateix que tu i pugueu parlar de coses en comú.
I si hi ha gent que s'allunya per aquest fet, són gent que sempre jutjarà el que fan els altres i criticaran qualsevol cosa que no sigui "normal", però, què és "normal" si tots som diferents?
Ets genial tal com ets, i a qui no li agradi es pot apartar tranquil·lament.
Espero haver-te ajudat!
Molta força!
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas