No puc parar
Hola. Des de l'any passat m'he estat sentint rara. Resulta que no puc parar de tocar-me a mi mateixa. Algunas persones diuen que és normal, una reacció humana, després n'hi ha uns altres que diuen que és fastigos, i això és el que em causa malestar. No se si es normal o no, en sento com una bestiola, i lo pitjor es que no puc parar. M'ofega la culpa i el sentiment de que alguna cosa estic fent malament. La gent de classe es riu quan algú parla de masturbació, i això fa que em senti fora de lloc. Tinc dues preguntes. Es normal? I, com puc parar? Moltes gràcies :)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
La masturbació i la sexualitat femenina encara són, avui dia, temes tabú que sovint generen vergonya, incomoditat i culpa. El que estàs sentint és molt habitual en noies de la teva edat, que esteu descobrint coses noves i que, moltes vegades, us podeu sentir jutjades o poc compreses. A més, quan al teu entorn la gent es riu o fa bromes sobre aquests temes, és normal sentir-se fora de lloc o pensar que hi ha alguna cosa malament en una mateixa. Volem dir-te una cosa important, no estàs fent res malament.
La pubertat és una etapa vital en què el cos canvia, els òrgans sexuals es desenvolupen i comença a despertar el desig sexual. És normal que en aquest moment apareguin ganes d’explorar, de conèixer el teu cos i de sentir plaer. Alhora, també és molt habitual sentir dubtes, confusió, inseguretat o culpa, sobretot perquè sovint no rebem prou educació sexual ni espais segurs on parlar-ne amb tranquil·litat.
Explorar i provar és un fet natural i saludable, sempre que et faci sentir bé. Si la masturbació no t’impedeix fer altres activitats que t’agraden, complir amb les teves responsabilitats o gaudir del teu dia a dia, no cal que et preocupis. Ara bé, si en algun moment notes que ocupa massa espai en la teva vida, que deixes de fer coses que t’agraden o que només pots pensar en això, llavors sí que pot ser útil demanar ajuda per aprendre a regular-ho.
És normal que, quan descobreixes alguna cosa que et fa sentir bé i et dona plaer, vulguis repetir-ho. L’important és escoltar-te i explorar fins allà on sentis que és positiu per a tu.
Si tens curiositat o necessites parlar-ne, t’animem a buscar espais segurs on fer-ho amb tranquil·litat, o a informar-te a través de recursos fiables, com llibres sobre sexualitat femenina. És important fixar-te que la informació vingui de persones amb experiència o professionals del tema.
També existeixen les Tardes Joves, un servei d’orientació, assessorament i atenció en salut sexual i reproductiva per a joves fins als 24 anys. L’atenció és confidencial i pot ser telefònica, per missatge o presencial.
Aquí tens més informació:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
I aquí pots buscar el centre més proper:
Per qualsevol altra cosa, nosaltres seguim aquí.
Gràcies per la consulta i una abraçada,
@psico_crisalbo
La Laura Centellas