Perquè no els deixen ser lliures?
Perquè alguns pares tracten els seus fills com marionetes que poden controlar tota la seva vida? He estat ajudant una amiga a Fer l'amic invisible i la seva mare tot el rato caixanse del que fèiem, m'he currar una cosa molt xula i quan ja la tenia casi feta que m'ha costat molt em ve aquesta amiga i em diu que la seva mare no la deixa fer això, era una simple bossa amb el nom del noi a qui li fa, que l'importa? Osigui perquè no li deixa fero? No te cap sentit, a mes s'han gastat els diners comprant el material i jo me esforçat molt. El meu nòvio em va deixar perquè els seus pares no li deixaven tenir novia, això encara ho puc entendre, però igualment, deixa que el teu fill fagi el que vulgui, no literalment el que vulgui clar estar però dexali una mica de llibertat i no intentis controlar tota la seva vida. Esque estic farta de fer sacrificis i que després uns pares controladors no em deixin seguir, el cas de la meva amiga per lo molt que m'ho vaig currar i tal i en el cas del meu ex perquè em va deixar així, sense més i em vaig quedar fotuda perquè a mí encara m'agradava. Que no pensen en la gent que els envolta? No es fixen que a part dels seus fills (que obres també) estan afectant a altres persones? Esque no ho entenc. No sé perquè us ho explico però és que em sento fatal i no sé que fer, ara mateix odio els seus pares amb totes les forces.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Durant la nostra vida ens trobarem amb persones les quals no entendrem les seves actituds ni comportaments. En els casos de pares sobre protectors o super prohibidors pot ser per diferents motius aixi que només podem fer especulacions, normalment aquests tipus de pares actuen aixi per por. Si per por, per por a mil coses: a ser criticats, a no poder controlar la vida del seu fill/a, a que el seu fill/a s'equivoqui, etc.
Per sort parles dels pares de la teva amiga i del teu ex, i no dels teus, així que no és una situació que hagis d'aguantar diariament. Simplement et diria que és injust i que ningú es mereix que el tractin amb tant control, però per desgràcia, no podem canviar la manera de fer de les persones. I si creus que et quedaràs més tranquil•la dient-li a la mare de la teva amiga que no estas d'acord amb això que fa, doncs digues-li. Això si, aquest fet pot tenir conseqüències i pot fer que no deixi anar a la seva filla amb tu per por a que es rebel•li.
És un tema súper complicat el de la criança, merci per portar-nos la teva història.
Espero haver-te ajudat!
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas