La regla
Hola, tinc 16 anys i encara no m'ha baixat mai la regla, fa un anys vaig anar al metge per una altra cosa i de pas vaig preguntar perquè no m'arribava, em van dir que no tenia cap problema, que estava sana i que de moment esperés. Estic molt preocupada i no sé si tornar anar al metge però tinc pànic a tenir algun problema. Per altre banda, quan algú sap que no la tinc em miren amb cara de pena o s'extranyen molt. M'agraderia saber la vostra opinió, gràcies.
Laura Centellas

Hola,
És molt comprensible que aquesta situació et generi preocupació, sobretot quan veus que el teu cos no segueix el mateix ritme que el d’altres noies.
És important que sàpigues que hi ha noies a qui la primera menstruació (menarquia) els arriba als 16 anys o fins i tot més tard, i això pot ser completament normal. El fet que fa un any ja t’haguessin visitat i et diguessin que estaves sana, indica que tot avança amb normalitat.
Tot i així, si aquest tema continua preocupant-te i ja ha passat més d'un any des de l’última visita, pots tornar a demanar hora sense cap problema perquè et tornin a valorar. Fer-ho no vol dir que tinguis res malament, sinó que estàs cuidant la teva salut i buscant tranquil·litat.
La mitjana d’edat de la primera regla sol estar entre els 12 i els 16 anys, però hi ha molta variabilitat: a algunes noies els arriba abans i a d’altres més tard, fins i tot cap als 17 o 18 anys. No estar dins del que és més habitual no vol dir que hi hagi cap problema greu, sobretot si els controls mèdics indiquen que tot està bé.
Pel que fa a les reaccions de la gent, és normal que et facin sentir incòmoda, però cada cos té el seu ritme, i això no et fa ni rara ni menys normal. El teu procés és únic i vàlid.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas