Autoestim
Hola, tinc un amic q parlem molt i crec que he detectat q te molta falta d'autoestima, parlem bastant i sempre hem diu q es desprecia molt, q es el seu major hater, i tb q es castiga molt a ell mateix i q sobre pensa molt Sempre li dic a ha d intentar canviar aixo però esque nose com ajudarlo. Algun consell? Gracies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
És difícil ajudar a un amic quan els seus pensaments són tan negatius, el meu consell seria que estiguessis al seu costat i li fessis veure lo important que és per a tu, a més, en comptes de dir-li "no pensis això", opta per dir-li "em sap greu que et vegis d'aquesta manera quan jo et veig molt diferent".
Recomana-li que llegeixi llibres que l'ajudin i que parli dels seus problemes amb tu, els seus amics o els seus familiars.
Expressar-se sense sentir-se jutjat sempre és una bona teràpia.
Si veus que aquests pensaments que té l'enfonsen profundament li pots proposar d'anar al psicòleg, segur que el pot intentar ajudar a canviar aquests patrons de pensament tan negatius.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas