retard menstrual
Hola, Voldria exposar la meva situació amb detall per poder rebre orientació. Aquest mes he tingut relacions sexuals amb el meu novio sempre amb preservatiu, excepte una vegada en què el condó es va trencar. Ens vam adonar al cap de dos minuts i vam parar immediatament. En aquella ocasió no hi va haver ejaculació dins meu i la seva última ejaculació havia estat feia dies. Per tant, l’únic contacte sense protecció va ser aquest incident puntual. Pel que fa als tests d’embaràs: El primer test me’l vaig fer amb 6 dies de retard i 24 dies després de la relació de risc. El resultat va ser negatiu. El segon test me’l vaig fer amb 11 dies de retard, coincidint amb que ja havia passat un mes des de la relació de risc. També va sortir negatiu. Actualment porto 18 dies de retard i el cicle està en 44 dies. En altres ocasions els meus cicles han variat entre 25 i 37 dies, especialment en moments d’estrès, i aquest mes he estat sota molta tensió. El meu dubte és si, amb aquests resultats i el temps transcorregut, puc descartar l’embaràs i atribuir el retard a l’estrès o a la variabilitat normal del meu cicle. No sé si és normal que se’m retardi tant i voldria saber si caldria fer més proves o consultar directament amb un professional. He trucat al CAP en dues ocasions, però no li han donat gaire importància, i per això busco una segona opinió. A més, em van dir (crec que van equivocar-se) que el test d'embaràs en orina només es dtecta a partir de les tres setmanes del retard... Em sona molt extrany, ja que tenia entés que a partir del primer dia de retard podia fer-se, ho he buscat a internet i no diu res de que s'hagi d'esperar tres setmanes... Moltes gràcies per la vostra atenció.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per explicar-nos la teva situació amb tant de detall. És normal que, davant d’un retard menstrual i una situació de risc, apareguin dubtes i preocupació.
Amb la informació que dones, en principi pots descartar l’embaràs amb molta tranquil·litat. El contacte sense protecció va ser molt breu, no hi va haver ejaculació i, a més, t’has fet dos tests d’embaràs en moments molt fiables: un amb 6 dies de retard i 24 dies després de la relació de risc, i un altre amb 11 dies de retard i ja passat un mes. Amb aquest temps, si hi hagués embaràs, els tests haurien sortit positius. Per tant, els resultats negatius són fiables. Tot i això si vols fer-te una tercera prova d'embaràs per acabar de confirmar, ho pots fer.
El retard menstrual que estàs tenint és molt probable que estigui relacionat amb l’estrès i la variabilitat natural del teu cicle. Com bé comentes, ja has tingut cicles irregulars en altres moments, i l’estrès pot afectar molt el sistema hormonal i fer que la regla s’endarrereixi més del que és habitual.
Has fet molt bé de consultar al CAP. Tot i que les irregularitats poden ser normals puntualment, si els cicles molt llargs (més de 40 dies) es repeteixen durant diversos mesos seguits, sí que seria recomanable fer una visita presencial amb la teva llevadora o una ginecòloga per valorar-ho amb calma.
Pel que fa al que et van comentar sobre els tests d’embaràs, és cert que no cal esperar tres setmanes de retard. Un test en orina pot detectar l’embaràs a partir del primer dia de retard o uns 14 dies després de la relació de risc, però si que és cert que com més temps passa, més fiable és el resultat.
En aquest cas, quan vagis a la farmàcia a comprar-te el test d’embaràs, les professionals et poden donar totes les indicacions, i si no, al prospecte del mateix test hi trobaràs explicat com utilitzar-lo correctament perquè el resultat sigui el més fiable possible.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas