Orgasme
Bon dia. Tinc parella i si hem tingut pràctiques sexuals, el problema (realment no ho és) és que encara que estigui gaudint molt no em corro tipus amb líquid i a vegades em fa pensar que estic malament, realment com aconsegueixo acabar amb el clítoris, encara que m'agradi tot el que em fa ell. Només ho he aconseguit un cop i no sé si és problema del meu cos o no em deixo portar o que és (l'únic cop després em vaig pixar). A part fa temps que els meus dits no em donem plaer a mi mateixa, només si ho fa ell. (només em dono plaer amb el clítoris) Hi ha alguna cosa malament amb mi?
Laura Centellas

Hola,
No hi ha res malament en tu, i és molt important que ho tinguis clar.
La sexualitat pot canviar amb el temps i segons les experiències. Hi ha moments en què es lubrica més i d’altres menys, a vegades poden aparèixer sensacions semblants a les de fer pipí o sortir líquid, i d’altres no. Cap experiència és millor ni pitjor que una altra, totes són vàlides. Si alguna experiència t’ha agradat especialment, pots intentar identificar què t’hi va ajudar, per intentar reproduir-la, tot i que cal tenir en compte que mai dues vivències són exactament iguals. Per això, el més important és viure el moment sense pressió ni expectatives.
També et pot ajudar conèixer i entendre com funciona el teu cos. La vagina té poca sensibilitat, i la part més sensible sol ser l’entrada. Amb l’excitació, el clítoris augmenta de mida (per fora i per dins), i això pot fer que, en alguns moments, la penetració també resulti plaent, perquè toca de forma indirecta el clítoris, a través de les parets de la vagina.
Per tant, cal tenir present que el clítoris és la principal font de plaer i el que facilita l’arribada al clímax. La majoria de les persones amb vulva arriben el clímax, perquè hi ha estimulació del clítoris (directament amb els dits, les mans, el cos de l'altre o indirectament) en el mateix moment que hi ha penetració.
Si abans hi havia coses que et donaven més plaer que ara, pot ser útil preguntar-te què ha canviat. El teu cos és capaç de sentir plaer, potser simplement necessita alguna cosa diferent en aquest moment. Observar-ho sense jutjar-te i intenta identificar quines coses pots fer diferent per tornar a gaudir de certes pràctiques o sensacions que abans gaudies. Gaudeixes i has gaudit de la teva sexualitat, i això és el que importa!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas