Pare
Fa temps que sento molta tensió a casa per part del meu pare. Hi ha dies que està de molt bon humor tot i que són pocs, però molt sovint torna de la feina agobiat o de mal humor, o simplement s’aixeca així. Aquells dies són horribles. Justifica el seu mal humor dient que és culpa nostra (els fills) amb frases com “jo us ho dono tot i vosaltres res”. Sovint ens renya per coses estúpides i diu que no ajudem a casa (quan ell no ho fa mai i es queda al sofà). Quan intentem confrontar-lo, ens crida i ens amenaça dient que no pot més, que marxarà de casa o coses pitjors.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i explicar-nos la teva situació.
És una situació molt estressant, ja que una figura de referència (pare) té comportaments agressius i de menyspreu cap a tu i els teus germans. Això pot provocar una afectació important a la teva autoestima.
El primer i més important seria saber si es pot parlar amb el teu pare, si el veus amb capacitat reflexiva per explicar-li que últimament et sents malament a causa dels seus comportaments (intenta dir-ho de manera assertiva i calmada, sense confrontar).
Si veus que el teu pare amb això no recapacita, parla amb la teva mare, si cap dels dos vol afrontar la situació, serà moment d’allunyar-te del teu pare a escala emocional, intentar estar calmada en moments de tensió, i si necessites més ajuda acudir als avis o altres familiars. Si veus que res d’això funciona, et recomano molt que vagis a un psicòleg, no pel fet que ara estiguis molt malament, sinó com a prevenció per al teu futur, ja que a vegades les paraules ens poden afectar de manera molt profunda.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas