Salut mental
Tinc una amiga que es vol suic***r i també diu que està gorda quan en veritat es al contrari (medeix 1,70 i pesa 63kg). Als seus pares no els hi vol dir res i jo no sé com ajudar-la. Que puc fer ?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Malauradament, no pots fer gairebé res al respecte, simplement parlar amb ella i ajudar-la a reflexionar perquè demani ajuda.
Si veus que tot i parlant amb ella no demana ajuda a cap adult, llavors serà important que li diguis que si no ho fa ella ho hauràs de fer tu, ja que no vols que prengui mal i l'única manera que tens de protegir-la és dir-li a un adult.
Si vols, proposa-li parlar amb el xat de prevenció del suïcidi (680 354 155), segurament la podran ajudar. També existeix el xat de whatsapp disponible 24h de la Generalitat ObroFeel on la podran ajudar: 680 354 155
També teniu l'opció de trucar al 024, especialitzat en conductes suïcides.
Si veus que el tema no millora, serà el moment de parlar-ho amb el tutor de l'escola o amb els teus/seus pares.
Espero haver-te ajudat. Sé que és una posició superdifícil.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas