Amiga
Hi ha una amiga meva que sento que està molt rara, quan arribo no em saluda, no em fa les bromes de sempre... No sé, es com estrany. Només em parla per coses de l'insti i no sé si li he fet algo. Em sap greu perquè és una bona amiga en la que se que puc confiar però s'està comportat una mica estranya, al principi només era amb mi però ara ja casi no parla amb ningú del grup, ho he parlat amb els altres però diuen que no en saben res. Això ja fa unes setmanes que dura. La semana passada vaig estar depre per això i coses del insti i en general va passar de mi però a última s'hem va apropar i em va pregu tar si estava bé i em va oferir d'acompanyarme a trucar a casa i quan li vaig explicar el meu problema (unes coses de l'insti) em va estar escoltant i em va donar solosions però després va tornar a ser como últimament. Crec que li agrada el noi que m'agrada a mi potser és això encara que ella no ho sap que m'agrada. No sé que fer perquè m'he la apresio molt i a mes seiem al costat.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i explicar-nos la teva situació.
Pel que dius, la teva amiga està “rara” des de fa un temps, i no només amb tu sinó amb totes les del grup. Parlar-ne amb les del grup pot ser un bon començament (així ja saps que no és només amb tu).
Com sempre dic en aquests casos, la millor solució és parlar-ne amb ella directament. Es veu que l’aprecies molt i no la vols perdre, no sabem què li passa, potser li agrada aquest noi o potser té problemes a casa, amb els estudis o qualsevol altra cosa. Segur que t’agraeix que estiguis al seu costat i li preguntis com se sent. Potser al principi no t’ho explicarà, però no desisteixis, a vegades és difícil comunicar-se quan s’està passant per un moment dolent. Vas fer molt bé d’explicar-li els teus problemes, és la millor manera d’apropar-te a les teves amistats i obrir una porta de confiança perquè ells/es també es puguin expressar.
Parla amb ella i digues-li que tens la percepció que s’està tancant molt, que si la pots ajudar amb alguna cosa o que si vol parlar, tu estaràs al seu costat.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas