1ra vegada
Bona tarda. Ja fa temps que intento fer l’amor amb el meu novio pero no podem perq a mi em fa bastant mal. Soc conscient que és normal que faci una mica de mal però crec que tampoc és recorrent que faci tant tant mal, no? És el primer cop de tots dos i no sabem com gestionar. Tots dos els hi hem demanat ajuda a amics i amigues nostres que ja ho hagin fet, i és que sembla tant fàcil… Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per compartir el que us està passant. És molt positiu que en pugueu parlar entre vosaltres i amb amistats de confiança. Tot i que a algunes persones els sembla fàcil, per a moltes altres el primer cop no ho és, i el que us passa és més habitual del que sembla.
Cal tenir en compte que la vagina és una zona molt sensible del cos. Quan hi ha nervis, por, pressa o una experiència que no és del tot agradable, és fàcil que els músculs es tensin i es contraguin, i això pot fer que la penetració sigui dolorosa. Per això és important tractar el cos amb calma, suavitat i donar-li el temps que necessiti.
No tingueu pressa. Gaudiu del procés i de totes les altres possibilitats que us ofereix el cos d’explorar el plaer, que n’hi ha moltes i no passen necessàriament per la penetració. Quan la vulva i la vagina estan preparades i relaxades, sovint és el propi cos qui “obre la porta” de manera natural.
Si voleu provar la penetració, podeu començar amb els dits, molt a poc a poc i sempre amb lubricació, buscant només allò que sigui agradable. Si, tot i això, el dolor continua, aleshores sí que és important que visitis a la llevadora o el teu metge de capçalera per descartar que hi hagi alguna causa física.
Una abraçada, i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas