Primer petó
Hola, fa uns dies que em van dir que li agradava a la noia q a mi m'agradava. Portem uns dies parlant i crec que d'aqui poc ens farem un petó, serà elmeu primer petó. Estic molt nerviosa perquè no se com actuar i com fer-lo.
Laura Centellas

Hola,
És normal que et sentis nerviosa; les primeres vegades sempre fan respecte, perquè hi ha desconeixement i això ens fa sentir insegures i poc preparades. L’única manera d’agafar experiència és apropar-nos a aquestes situacions i adquirir coneixement, per tal d’anar guanyant seguretat a poc a poc i sentir cada vegada menys nervis.
Per apropar-nos a aquestes experiències, sigui un petó o qualsevol altra experiència sexual, i per sentir-te més tranquil·la, pots buscar coses que et donin seguretat. Qualsevol cosa que t’ajudi a sentir-te més preparada pot ser útil, com per exemple: practicar abans amb el teu braç o amb una persona de confiança, preguntar a les persones del teu voltant com ho fan o com va ser la seva primera vegada, mirar vídeos… També, el dia que quedis amb aquesta noia, si hi ha alguna cosa que necessites per sentir-te més segura o tranquil·la, li ho pots demanar, com per exemple: "Em sento nerviosa perquè no ho he fet mai", "Vull anar a un lloc més tranquil o més càlid" o "Necessito que respectis el meu ritme". Dona’t tot allò que necessitis per sentir-te el més còmoda possible, entenent que sempre hi haurà una mica de nervis.
És una experiència nova i diferent i potser no sortirà tal com esperes, però no passa res, perquè serà la manera d’aprendre i saber una mica més com ho voldràs fer la pròxima vegada.
La ment va més de pressa que el cos i sempre intenta tenir-ho tot segur i controlat, i com més ràpid millor. Però en aquest cas, un petó és una sensació corporal, i és important escoltar el cos, que es mou amb un ritme més lent i orgànic, per deixar-nos portar per les sensacions i fluir sense voler controlar-ho tant.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas