parxes anticonceptius
Bones als 17 anys la ginecologa em va receptar els parxes anticonceptius ja que em va plantejar les pastilles pero soc una noia molt poc constant i ''olvidadiza''. Vaig començar a prendremeles i tot i que tenia canvis molt constants a les emocions i plorava per tot em van anar genial per la regla la tenia molt regular no em feia gens de mal, el sagnat era correcte i no em durava quasi 1 setmana. El problema va venir quan m'havia de canviar el parxe jo sentia que em cremava la pell i cada cop que el treia tenia una reaccio al.lergica molt gran tenia la zona vermella amb bombolles i sarpullido el qual no se n'anava passat la setmana i em coïa molt. La meva mare em va fer deixar el tractament a meitat i al mes em va dir de probar les pastilles. Com ja he dit abans no me'n recordava de prendreles i a part no em van fer efecte. Hi ha alguna manera de que pugui portar el parxe un altre cop?
Laura Centellas

Hola,
Els anticonceptius hormonals actuen anul·lant l’ovulació i, per tant, el cicle menstrual natural queda pausat durant el temps que els utilitzes. El sagnat que apareix no és una menstruació real, sinó un sagnat per la retirada de les hormones, i és per això que els cicles semblen tan regulars quan s'utilitza aquest tipus de mètodes.
És important conèixer aquesta informació, que moltes vegades no s’explica, perquè ajuda a entendre per què poden aparèixer canvis físics i emocionals quan fem servir anticonceptius hormonals o quan els deixem. Si el que busques és únicament prevenir un embaràs, no cal fer servir mètodes hormonals. El preservatiu és el mètode més recomanable en aquest cas, ja que prevé tant embarassos com infeccions de transmissió sexual i no altera el funcionament hormonal del cos.
Pel que expliques, sembla que el "parxe" et provoca una reacció al·lèrgica important, i això indica que probablement no és el mètode més adequat per a tu. En aquest cas, et recomanem que demanis hora amb la llavadora del teu metge de capçalera perquè et pugui explicar quins altres mètodes existeixen i quines opcions s’adapten millor al teu cas. És important que li comentis tots els teus dubtes: com funciona cada mètode, quins efectes secundaris pot tenir, quant de temps és recomanable fer-lo servir i quan convé fer descans, per tenir tota la informació i poder decidir amb criteri.
Si vols més informació pensada per a joves, també pots adreçar-te al servei de Tardes Joves, que ofereix orientació i atenció en salut sexual i reproductiva fins als 24 anys. Aquí tens els enllaços per trobar el centre més proper a tu:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas