la meva regla
Holaa! Per començar volia donar-te les gràcies per la teva gran feina. Bé t'explico el que em passa jo vaig tenir la regla relativament tard, als 15 approximadament i sempre havia tingut una regla molt dolenta amb molt de mal i molt de sagnat. Vaig anar a la ginecologa i em va donar parxes anticonceptius pero els vaig acabar deixant ja que em va donar una reacció al.lèrgica molt forta. Desde el moment que vaig deixar els parxes la meva regla es va regular em feia una mica de mal pero no em durava tant i no sagnava tant, una cosa positiva de la meva regla era que sempre era super regular cada mes el dia 1 m'arribava fins que vaig començar a passar un periode de estres en el qual la regla s'em va retrassar 12 dies. Cada cop les meves regles estan sent molt irregulars puc indrela dos cops al mes, a que em vinguia un mes el dia 12 i un altre el dia 20, hi ha mesos que no la he tingut etc que me esta passant? necessito ajuda? Moltes Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El que expliques és molt més habitual del que sembla. Els anticonceptius hormonals, com els "parxes" que vas utilitzar, actuen anul·lant l’ovulació i, per tant, el cicle menstrual natural queda temporalment aturat. Durant el temps que els fas servir, la sang que baixa cada mes no és una menstruació real, sinó un sagnat provocat per la retirada de les hormones, i per això els cicles semblen tan regulars.
És important tenir en compte aquesta informació, que moltes vegades no es diu, perquè explica tots aquests canvis sobtats que podem tenir a nivell físic i emocional mentre utilitzem el mètode o després. Fer servir mètodes anticonceptius hormonals no és el més recomanable pel cos si l'únic que es busca és un mètode per prevenir l'embaràs. La millor opció en aquest cas és el preservatiu, que prevé dels embarassos i de les infeccions de transmissió sexual i no ens altera hormonalment.
Quan deixes els anticonceptius, el cos necessita un temps per tornar a recuperar el seu ritme propi. És normal que durant uns mesos les regles siguin irregulars, que apareguin cicles sense ovulació o que el sagnat variï en quantitat i durada. També és habitual que, en aquest període, factors com el dolor, el canvi de pes o l’estat emocional afectin més el cicle. A més, l’estrès és un dels elements que més influeixen en la menstruació, per aquest motiu pot ser que se’t retardés 12 dies, que altres mesos t’hagi vingut dues vegades i que en algun moment no t’hagi aparegut.
Tanmateix, encara que tot això sigui normal després d’haver deixat els anticonceptius i en un context d’estrès, és important que un professional sanitari en faci un seguiment per assegurar que tot està bé. Per això, et recomanem que demanis hora amb la llavadora del teu metge de capçalera, perquè pugui valorar tot el procés que expliques, revisar com està funcionant el teu cicle actualment i donar-te una resposta clara i mèdica a les teves preocupacions.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas