La confiança
A l’estiu vaig coneixer un noi i ens hem estat enrotllant, però jo no creia que fos res serio i li vaig dir que no estava preparat per tenir nòvio. Tot i això, ell pensava que jo només em liaria amb ell i que encara que no fossim res li seria fidel. Fa dues setmanes vaig sortir de festa i em vaig liar amb un altre noi, i ell se’n va enterar. Quan se’n va enterar es va enfadar molt i vam discutir bastant fort. Tot i això, ell igualment em va proposar de tornar-ho a intentar però aquesta vegada con lio cerrado, i com que ell m’agrada bastant i no el vull perdre, li vaig dir q sí. Des de llavors ha estat bastant raro, distant. Jo no sé què fer pq jo li vaig dir que si era per fer-nos més mal no calia, però ell em va dir q ho sabria perdonar. Però a mi ara aquest comportament seu, encara que l’entenc, m’està matant. Hauria d’esperar-me un temps per a veure si canvia?
Laura Centellas

Hola,
És normal que et sentis confús. Quan hi ha canvis en una relació, les emocions i els comportaments de l’altra persona sempre tenen un impacte en nosaltres, i a l’inrevés. És completament normal sentir-se perdut, perquè no podem saber què està pensant l’altre ni com està gestionant el que ha passat.
Per això és molt important una bona comunicació. És cert que el temps pot ajudar a posar les coses al seu lloc, però és important que passi d’una manera orgànica i no com una manera d’evitar afrontar la situació.
Et diríem que intentis no obsessionar-t’hi i li deixis una mica d’espai (pot estar assimilant tot el que ha passat). Però alhora seria positiu que, quan estigueu tranquils, pugueu tenir un moment de qualitat per parlar sincerament, posar sobre la taula què està passant, què necessiteu cadascú i què voleu fer amb aquesta relació.
Una manera de fer-ho és utilitzar la comunicació assertiva: explicar la situació de manera objectiva, verbalitzar com et fa sentir emocionalment i expressar què necessites, tant si és d’ell com si no. Després ell pot fer el mateix. Així podeu negociar i arribar a acords que us facin sentir el màxim de còmodes a tots dos.
Un exemple podria ser: “Quan va passar allò de la festa i ens vam discutir (situació), em vaig sentir molt culpable i ara em noto insegur perquè et veig distant (emoció). Necessito saber si vols realment continuar amb això i, si és així, que ho puguem construir des d’un lloc on tots dos ens sentim tranquils i respectats (necessitat). M’agradaria que tu també em poguessis explicar com t’estàs sentint i què necessites en aquest moment.”
Esperem que et serveixi.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas