Dolor regla sense regla
Hola, escric pq estic desesperada. La regla se m'ha saltat un mes. Que ja m'ha passat altres cops, però es va pasar com 10 dies fent-me el mal d preregla i una mica més. Com si intentes i la regla no aparegués. Dsp, tot el mes amb mal als pits i lumbars. Pensava q estava exagerant. Canvis d'humor i tot el q comporta, peor... Casi dues setmanes xaval. Aquest mes, m'havia d venir, no ve, no ve, en fa mal altre cop. Em desperto amb ganes d vomitar ital... No fa super mal, pero com q no para es molt cansat . Al final, comenco a veure una mica d marró, però super poc, dsp una setmana tard em comença a baixar marró. Dos dies marró, tres, al curset ja és una mica vermell. I fins el sisè roig i marró. I em continua fent mal. I és molt raro pq es molt POC fluxe? No sembla la regla i em fa por. Mal d cap, humor horrible... Em costa concentrar-me, i sento q se madormen mes ràpid les cames. Arribo a casa dsp d l'insti i nms vull dormir. Ara, m'està costant anar d ventre!!! I això abans no pasava tio! Estic desesperada en serio. Ibuprofeno NO FUNCIONA. He Anat al CAP. I em diu:es normal, ets molt jove. Vés al ginecòleg. Truco. No m'agafa. Vaig i no hi ha ningú, m'envien a un altre edifici... Però estic a 2n d batxiiii i no tinc fucking temps. Llavors no vaig. Google diu q pot ser quists, i ns q d l'intestí i malarmo. No he vomitat, ni tinc febre... Na. He començat a baixar d notes, em sento perduda i em costa atendre a classe... Ns, d veritat q ns a qui explicar-ho, a qui anar... Als meus pares no es pot. No puc estar embarassada, q quedi clar. I tmb això, amb el meu nòvio fa més d sis mesos q no fem, peor esq no matter gens. Matreu quan parlem d coses profundes? I ara és com... No connectingens des d fa temps...? I ns com trencar? Nos, si llegeix això em mata. O bno, em deixa i ja. Em fan fàstic ser els homes. Ns. Deu meu, sóc una dramàtica, em sap greu, d debò q ns q Fer.... Perdoneu si això us perturba, Gràcies per llegir (Dirigiu-vos a mi en ella. Sóc nobinaru peor m'agrada el femení)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Entenem perfectament que estiguis tan angoixada; estàs passant per moltes coses alhora i és normal que tot plegat et desbordi. Primer de tot, pel que expliques, no pots estar embarassada, ja que fa mesos que no tens relacions sexuals amb risc. Això ja descarta una de les causes que acostumen a preocupar més. Les irregularitats menstruals poden aparèixer per moltes raons diferents, i una de les més habituals és l’estrès. I pel que expliques, estàs vivint una etapa amb pressió, poc descans, dubtes amb la teva relació, preocupacions físiques i emocionals… tot això pot afectar moltíssim les hormones i fer que la regla arribi tard, que aparegui flux marró, que tinguis canvis d’humor, molt cansament, mal d’esquena o fins i tot dificultat per anar al lavabo. El cos i la ment estan connectats, i quan anem al límit, és normal que el cos ho noti.
Tot i això, com que t’estàs trobant malament i la regla està sent diferent, és important que ho puguis revisar amb calma. Però entenc també que si al CAP no t’han atès bé o t’han fet anar d’un lloc a l’altre, t’hagi generat més angoixa i que no tinguis temps ni energies per insistir. A vegades, però, cal tornar i explicar amb sinceritat tot el que estàs notant: el dolor, la irregularitat, el cansament, els marejos, la tensió, la dificultat per concentrar-te… Com més informació els donis, més fàcil serà que et puguin orientar. Si pots, torna a parlar amb la llevadora o amb el metge de capçalera i explica’ls de manera clara que aquesta situació t’està afectant als estudis i al teu dia a dia (anomena els símptomes que tens), perquè ho tinguin en compte.
També seria bo que no t’ho guardessis tot per tu. Parlar amb algú de confiança, una amiga, un familiar amb qui et sentis segura, o inclús un tutor o professora del teu centre, pot descarregar-te molt. Necessites compartir el que et passa perquè ara mateix estàs portant massa pes sola. I si al teu institut hi ha psicòloga o orientadora, també pot ser una bona opció demana hora.
També hi ha espais com la Tarda Jove o serveis de salut juvenil de la teva zona, on t’atendran gratis i amb tranquil·litat, i on pots parlar tant de la teva salut com del que estàs vivint emocionalment. T'adjuntem l'enllaç a la pàgina web del GenCat, perquè busquis el centre més proper on ofereixen aquest servei:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Pel que fa a la teva relació, és normal que quan no estem bé emocionalment ens adonem que algunes coses amb la parella tampoc funcionen gaire. No cal que prenguis decisions immediates si no tens el cap clar, però sí que pots començar a pensar què necessites ara mateix i què et fa bé per poder començar a prendre decisions que et facin sentir més alliberada.
Sobretot, no ets dramàtica, ni exagerada, ni estàs molestant ningú. Estàs cansada, angoixada i amb el cos desajustat, i això és motiu suficient per demanar ajuda. Ves pas a pas. Demana suport, explica el que sents, i cuida’t tant com puguis. Si els símptomes continuen o empitjoren, torna al CAP encara que sigui pesat, perquè tens dret que et revisin i t’expliquin què pot estar passant.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas