Ella
Tinc o tenia una noia molt especial en la meva vida. Em va fer MOLT feliç, era tot un somni, pero esempre que tot anava bé, ella marxava d'una manera o altra, em costa molt escriure tot, perque la estimo molt, i ha tornat a marxar quan tot era perfecte. Sempre torna, pero pot ser estic farta d'esperar-la i que després marxi, però em dona igual pq ella mereix la pena. Estic farta però no vull treurela de la meva vida. NO PUC. La necesito, per molt mal que m'ha fet, encara que s'ha anat moltes vegades, m'ha deixat moltes vegades, però l'estimo massa com per deixar-la anar. Aniré al psicòleg, pq tot aixó m'afecta molt. La trobo a faltar moltissim. Que faig? No vull deixa-la anar per sempre, aixó em posaria tan malament fins al punt de la depressió crec jo. Pero ja la situació em fa mal.
Laura Centellas

Hola,
El que expliques és una situació molt dolorosa i és normal que et sentis així. Quan algú és tan important per nosaltres i al mateix temps ens fa sentir tanta inseguretat, és habitual que aparegui aquesta barreja de necessitat, amor, por i tristesa. Però també és important tenir present que quan sentim que la nostra felicitat depèn gairebé del tot d’una sola persona, això ens pot fer molt mal i pot acabar sent un problema seriós per al nostre benestar.
Abans de pensar què fer amb aquesta noia, estaria bé que intentessis posar-te tu al centre. Això vol dir parar un moment i mirar com et sents, què necessites i què et fa bé o mal. Quan ho tinguis una mica més clar, li pots explicar com et fa sentir tot el que passa. Tal com comentaves: “estic farta d’esperar-la i que després marxi”. És important que ella ho sàpiga perquè pugui entendre l’impacte que té en tu. A partir de la seva resposta i de com actuï després, tu també podràs valorar què és millor per a tu i com vols continuar en aquesta relació.
També seria molt bo que no t’ho guardessis tot a dins i que parlis amb amigues o persones de confiança. És important tenir més d’un punt de suport perquè el teu benestar no depengui només d’aquesta noia. Quan tota la teva estabilitat emocional gira al voltant d’una sola persona, és molt fàcil que el dia que ella se’n va et sentis molt malament i ho passis fatal.
Una persona val la pena quan ens cuida, ens respecta, ens té en compte i no desapareix sense avisar. Pel que expliques, aquesta noia ha marxat diverses vegades i això t’ha fet patir molt. Una relació sana hauria d’ajudar-te a sentir-te tranquil·la, segura i bé amb tu mateixa, no plena de dubtes i preocupacions contínues. Aquests alts i baixos constants poden desgastar-te molt i és important no normalitzar-ho.
Si creus que anar al psicòleg et pot ajudar, és una idea molt bona. Allà et poden acompanyar a entendre per què et sents tan enganxada a aquesta persona, aprendre a posar límits, cuidar-te més i tenir més força per decidir què és el millor per a tu. No es tracta que algú t’obligui a deixar-la o no, sinó que tu recuperis prou tranquil·litat i claredat per prendre decisions que et facin sentir bé de veritat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas