pregunta
hola, fa un any o així que sento que també m'atrauen les noies i jo no en tinc problema, ho entenc. no m'havia passat mai i s'em fa estrany pero bueno. el cas es que també m'atrauen nois. i tota la vida m'han atret els nois i ara obviament les noies no es fixen en mi. no m'agradaria haver de dir obertament que m'agraden les noies també però vull intentar-ho amb alguna noia també. la cosa esque si dic lo de les noies llavors els nois tampc em faràn cas. llavors el que em passa es contradictori i no se que fer. que podria fer? a mi m'agradria algun cop provarho amb una noia i veure com em sento. que em dius d'aquest tema? que puc fer?
Laura Centellas

Hola,
El que expliques és molt més habitual del que pot semblar. Moltes persones descobreixen al llarg de la vida que també els atrauen persones del mateix gènere, fins i tot encara que no els hagués passat mai. La sexualitat pot ser fluida i canviar amb el temps, tal com has pogut comprovar.
Això que vius s’anomena bisexualitat, és l'orientació sexual, afectiva i/o emocional cap a les persones del mateix gènere i cap a les persones d'altres gèneres. Però no cal que et posis cap etiqueta si no vols. L’important no és com et defineixes, sinó què sents tu i com vols relacionar-te amb les persones a cada moment.
És normal tenir aquests dubtes, sobretot al principi. Però pensa que no pots controlar la reacció dels altres. Cada persona farà les seves interpretacions, i això no depèn de tu. Si algú té curiositat, ja t’ho preguntarà, i tu podràs explicar allò que et vingui de gust compartir.
El més important és que deixis espai el que estàs sentint ara, sense jutjar-ho ni voler encaixar-ho en cap esquema. És normal que apareguin pors: por al rebuig, a no encaixar, al canvi, o a no saber què passarà. Però són pors, no realitats. L’únic que pots fer és avançar pas a pas, protegint-te, escoltant-te i permetent-te descobrir qui t’atrau i com et vols relacionar.
Si en algun moment vols provar-ho amb una noia i et fa sentir bé, està perfectament bé. I si et continua atraient algun noi també, igualment està bé. No estàs obligada a triar, ni a explicar-t’ho tot a tothom.
Escolta’t, sigues honesta amb tu mateixa i dona’t el permís d’explorar el que et desperta interès. És així com aniràs sabent què necessites i què et fa bé.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas