Hauria de continuar o que faig?
Fa un bon temps que visito llocs web pornografics, em dona plaer pensar en els videos i les noies, pero em sento malament fent-ho a vegades. Hi ha cops que vull estar hores donant-me plaer, no nomes amb videos, pero s'em passa a l'hora o aixi, parlar-li als meus pares no es una opcio, tampoc hi ha amics ni tutors, seria una decepció, nomes ho sap un monitor de campament que era el que portava la nostra habitació, era el responsable del grup i de rebre subtes i tal. No em fa nosa no dir-li a ningú, pero m'agrada anar descobrint coses, com masturbacions que fan dondes o com els homes penetren etc. Em sembla que si be no esta be, m'agrada, i si ho deixés continuaria veient fotos de noies o algo aixi. No se, ho hauria de deixar o em quedo tranquil?
Laura Centellas

Hola,
És normal que, a la teva edat, tinguis curiositat sobre la sexualitat i les sensacions del teu cos. Que et generi plaer pensar en segons quines coses no vol dir que hi hagi res dolent en tu. El que sí que és important és com ho gestiones i com et fa sentir.
Pel que fa al consum de pornografia, cal tenir en compte que la pornografia està pensada per a persones adultes (majors de 18 anys), perquè mostra situacions que no són reals ni adequades per a algú de la teva edat. Quan encara s’està creixent i no es té experiència ni maduresa emocional, la pornografia pot acabar convertint-se en l’únic model de referència, i això pot portar a idees equivocades sobre les relacions, el respecte, els cossos i les emocions.
També és important fixar-se en com et fa sentir. Si notes que a vegades et genera malestar, culpa o que et costa parar encara que vulguis, això és un senyal que potser et convé reduir el consum, per evitar que es converteixi en un hàbit que et controli més del que voldries.
A més, si passes moltes estones mirant contingut que no és per a la teva edat, pot fer que quan tinguis experiències reals en el futur no coincideixin amb el que havies imaginat, o que et generi confusió sobre què és normal o sobre com haurien de ser les relacions.
Està molt bé que vulguis descobrir el teu cos i conèixer-te, però la manera més sana de fer-ho a la teva edat és a través de tu mateix, de les sensacions del teu cos, i no a través de vídeos d’adults que no reflecteixen la realitat.
Si no vols explicar-ho als teus pares, no passa res. Pots continuar parlant amb adults de confiança, com aquell monitor o professionals com nosaltres, que estem aquí per ajudar-te sense jutjar-te. O inclús compartir-ho amb els amics.
També pot ajudar-te dedicar menys temps a pantalles quan notis que tens moltes ganes de buscar vídeos, fer activitats que t’agradin i que et distreguin i sobretot, fer servir la imaginació.
No cal que et castiguis ni que et sentis malament. El més important és que et cuidis i que no deixis que res et faci sentir malament o fora de control.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas