Títol
Hola. No sé si la meua consulta va en aquest apartat o si em podeu ajudar. Però ho escric per si un cas. Sabeu que és això de "apego ansioso" i "apego evitativo"? És que últimament no estic de 10 amb la meua parella, i m'han dit que potser es deu al fet que puguem tenir jo el evitativo i la meua parella l'ansiós. Em gustaria arreglar el nostre, però no sé què fer, i no sé si es deu a això o no.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Per resumir-ho de manera senzilla:
L’aferrament ansiós apareix quan una persona necessita estar molt en contacte amb l’altra, busca molta confirmació i la seva tranquil·litat emocional depèn en gran part del vincle. En canvi, l’aferrament evitatiu sol donar-se en persones que prefereixen mantenir una mica de distància, sovint per por a ser ferides si s’obren massa o si mostren vulnerabilitat.
No és res greu ni estrany: són estils relacionals diferents, i moltes vegades provenen del que hem viscut a casa o de les nostres experiències prèvies.
El meu consell és que parleu obertament, que busqueu informació sobre els estils d’aferrament i que, entre tots dos, intenteu entendre què necessita cadascú.
Que la teva parella pugui entendre que, si tu necessites espais per a tu, és per cuidar-te i no pas perquè no l’estimis. I que tu també puguis entendre que, a vegades, la teva parella necessiti més proximitat emocional.
Tot i fer aquest treball de comprensió mútua, també és important que cadascú treballi les seves pròpies ferides i inseguretats.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas