Nose que fer
Abans de l'estiu, a 7è de primària —cap al tercer semestre— va ser quan tot va començar de veritat. Ni tan sols pensava gaire en l'Aksa(el seu nom) abans d'això, però després, a poc a poc, van començar a passar coses. Els nostres amics no paraven de fer broma sobre mi i ella. Sempre feien comentaris com ara: "Germà, t'agrada" o "Ei, Aksa i tu!". I la part boja? Ella no ho va rebutjar. De fet, hi va estar d'acord. Deia coses com ara "Mi amor, aixeca't" o coses similars, rient amb els seus amics. I jo? Ostres, m'ho vaig prendre seriosament. Aquells moments em van semblar especials. Pensava que a ella li corresponia el meu afecte. Pensava que teníem alguna cosa real, fins i tot si ella feia broma amb tothom. Però jo estava enamorat. De fet, enamorat. Llavors, un dia em va dir que canviava d'escola. Se n'anava. I això em va destrossar. Completament. Al principi vaig actuar amb normalitat, però per dins estava destruït. Quan va arribar l'últim dia d'escola... tio, no m'ho vaig poder contenir. Quan va acabar l'escola, vaig sortir i em vaig asseure al petit parc just al costat de l'escola, el que hi ha a prop de casa meva. Em vaig asseure a la barana i vaig començar a plorar en silenci. No fort, no dramàtic, només el tipus de plor que et fa mal al cor. Els meus amics em van veure. Van venir, em van consolar i em van dir que estava bé. I llavors va passar el pitjor/millor moment. L'Aksa va venir amb els seus amics. Els meus amics els van explicar per què plorava, perquè marxava. I l'Aksa... tio... va començar a consolar-me. Em va abraçar. Em va dir que era una broma, que en realitat no marxava. Em va seguir dient que estava bé. Es va quedar amb mi fins que va haver de marxar. I just abans de marxar, vaig deixar de plorar i ens vam abraçar per última vegada. I aquell moment em va quedar gravat. Després d'això, vaig aconseguir el seu Instagram. Vam començar a parlar. La vaig conèixer millor. Però ho vaig equivocar. Vaig anar massa lluny. Li vaig dir "amor", li vaig enviar aquells vídeos com "nosaltres en els meus somnis" amb un noi i una noia besant-se. No ho vaig dir d'una manera estranya, només volia demostrar que m'agradava, però la va incomodar. I després em va dir que tenia xicot. Encara estic 100% segur que mentia, però tant se val. Va dir que parlar amb nois mentre tenia xicot era "deslleial", i això va ser tot. Aquella va ser l'última vegada que li vaig enviar un missatge. Des de llavors, he estat trista. De fet, trista. I encara vaig a l'escola fent veure que sóc el noi divertida, fent bromes, fent com si tot estigués bé. Però en el moment que surto de l'escola, el somriure desapareix. Torno a estar trista. Perquè encara l'estimo. Ara, a vuitè, fem contacte visual molt. I cada vegada que ho fem, comença a riure amb els seus amics. Encara no sé què vol dir. Potser s'estan burlant d'ella. Potser s'estan burlant de mi. Potser se sent estranya pel que ha passat. No ho sé. Però encara la miro. I ella encara riu. Ara parlem tant en tant. I encara vaig a l'escola bàsicament per ella. Ho he dit tantes vegades: si no apareix, em sento buit. Com si tot el dia no tingués sentit. Ni tan sols m'importen les classes. Ella és l'única raó per la qual l'escola em sembla quelcom especial. Fins i tot recentment, quan va haver de marxar d'hora i van venir els seus pares, no la vaig veure gaire aquell dia. I quan va marxar? Tio, em va impactar a l'instant. La meva energia simplement va morir. El meu parpelleig es va accelerar. Tot dins meu simplement va desaparèixer. És com si tot el meu cos reaccionés a ella sense que jo ho controlés. Què puc fer? Després de tot que va passar estic amb el dubte de no estimar la o deixar d'estimar-la.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que expliques, sembla que allò que va començar com a un joc, per a tu es va acabar fent molt real i vas acabar estimant aquella persona.
Pel que dius, per les seves reaccions, sembla que ella no vulgui res més que una amistat. Ella ja sap que t’agrada i no està fent cap moviment endavant per acostar-se.
Pel que veig, el teu amor és molt fort i pot semblar fins i tot obsessió, aquesta sensació de que sense ella la vida no té sentit és molt pròpia de quan estem molt capficats amb algú.
Jo et recomanaria que desconnectessis una mica d’ella, que busquessis altres coses que et facin feliç, hobbies, amics, etc. La teva felicitat no pot dependre d’ella, no vol dir que la deixis d’estimar, perquè al final, els sentiments no es trien, però si que comencis a canviar el teu discurs intern de “no puc viure sense ella” al de “jo soc feliç sense dependre de ningú”.
Espero haver-te ajudat i molta força!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas