Vaginisme
Hola, tinc 31 anys, podria no ser verge, pq ho he intrntat fer mes d un cop, pero resulta que tinc vaginisme i em fs moolt mal i crec que encara soc verge. Tot i aixins m he pres 3 cops la pastilla de l endema x si de cas, ja que 3 cops va marxar el predervatiu, tot i aixi, crec que soc verge.... Tmpc tinc ganes d sexe, ja vaig amb psico tb a vegades faig servir un dilatador, pero no em va be. Que puc fer? Ja tinc una edat.... 🥺😰
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, volem aclarir que qualsevol pràctica íntima amb l’objectiu de donar o rebre plaer ja es considera una relació sexual. Per tant, no és tan rellevant si “ets verge” o no, ni si hi ha hagut penetració vaginal. Estàs experimentant, explorant i permetent-te viure la teva sexualitat, i això ja és molt valuós.
També és important recordar que, si no tens ganes de sexe, no t’hi has de forçar. Les relacions sexuals no són imprescindibles per viure, i si sents que pots viure tranquil·lament sense elles, no passa absolutament res. Encara que la pressió social a vegades ens faci sentir el contrari, és essencial no obligar-nos a fer res que el nostre cos no vol o no està preparat per fer.
Pel que expliques, si tens un diagnòstic de vaginisme, pot ser molt útil treballar-ho amb una psicòloga o sexòloga especialitzada en sexualitat, i també amb una fisioterapeuta de sòl pelvià que pugui acompanyar-te en la part més física del procés. Si notes que amb la professional amb qui estàs ara no avances o no et sents còmoda, pots buscar-ne una altra: és important que sigui amb algú amb qui et sentis segura i ben cuidada.
El que et diríem des d’aquí és que no et pressionis. Deixa’t viure aquest procés amb calma, sense forçar-te a fer res que el cos no et demani. I demana ajuda cada vegada que la necessitis, buscant professionals que et tractin amb amabilitat, sense presses i respectant el teu ritme. Llegir, informar-te o parlar amb altres noies que hagin passat per situacions semblants també pot ser una forma valuosa de suport.
Gràcies per la consulta, i una abraçada!
@psico_crisalsbo
La Laura Centellas