Pors
Hola, bones! Fa un any que estic en la meva primera relació. Ja tinc quasi 19 anys i soc verge. Sé que és una cosa normal i no té res de dolent. Però em preocupen les relacions sexuals. Tinc por. La meva parella no ha intentat res, una vegada, fa dos mesos o així, va intentar ficar la ma baix els pantalons, però el vaig aturar i no em va ficar pressió ni re'. En aquest sentit no estic preocupada, sé que ell respectarà els meus temps. La cosa és que a vegades he pensat en això, en les relacions sexuals, però no sé si tinc ganes. Els mues amics i amigues em diuen que això se sap, si sí o si no, però jo no sabria dir. També tinc por del dolor i de la sang. Una de les meves amigues em va contar la seva primera vegada, ja fa uns anys i no ho recordo molt bé. Però del que sí em recordo és que em va dir que va sabgrar molt. No me sona que contés que li fes mal, només lo de la sang, però no sé si té sentit que sangri però no tengui dolor. És normal? A mi el que em fa por és que la primera vegada em pugui fer mal (tinc pànic al dolor) i que pugui sangrar, no vull tacar el llit, em faria massa vergonya pels seus pares o els meus. I una altra cosa, com és pot dir "polla" o "conyo" de forma no tan vulgar? Perque me pareixen molt vulgars aquestes paraules, però dir "pito" o "vagina" pareix molt infantil o pijo.
Laura Centellas

Hola,
Per començar a la “polla” se li diu penis i el “conyo” vulva. Aquests serien els noms que tenen i és interessant dir-ho pels seus noms, per tal que no hi hagi cap connotació, ni positiva ni negativa.
Pel que fa a les relacions sexuals, pot passar que en el moment de la penetració hi hagi una petita ruptura de l’himen i per aquest motiu surti sang. Aquesta ruptura pot provocar una petita molèstia, però no genera dolor. En les relacions sexuals no hi ha d’haver dolor. Si sents dolor heu de parar.
Entenem la penetració com una pràctica que es dona o que no es dona. Des d’aquí us diríem que no fa falta que si decidiu fer penetració o feu tant sí com no. Les relacions sexuals comencen amb la primera mirada i acaben quan vosaltres voleu, és tot un procés de seducció, desig, excitació, plaer, que podeu explorar com a vosaltres us agradi més. Amb això ens referim al fet que si un dia sentiu desig i ganes d’explorar podeu acariciar-vos, tocar-vos, comunicar-vos i el que us vingui de gust per sentir-vos còmodes i si l’excitació és tan alta que voleu provar la penetració la podeu provar.
Però provar-ho no significa fer-ho fins al final, la teva parella pot provar d’introduir els dits, el penis o el que vulgueu, molt lentament només a l'entrada de la vagina, fent carícies suaus, i tu pots veure com et sents, si t’agrada o no. Podeu provar diferents postures que us siguin més còmodes. I si no entra o fa mal (perquè hi ha tensió muscular a la vagina), doncs pareu i feu altres pràctiques que us siguin més agradables. No cal córrer. I no és tot o res.
Si no sents ganes de tenir relacions sexuals no t’has de forçar. Hi ha persones que no senten la necessitat d’explorar aquesta intimitat sexual amb la seva parella (asexualitat) i simplement necessiten l’afectiva o tenen intimitat sexual, però es desenvolupa d’una altra manera. Escolta’t i fes només allò que el cos et demani i et vingui de gust.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas