Ganes
Holaaa!! Al març ho vaig deixar amb la meva parella i diguem que era una relació on gairabe cada dia manteniem relacions sexuals. Després de deixar-ho, no he sentit en cap moment desig sexual tot i estar practicant sexe. Que em podria passar???
Laura Centellas

Hola,
Amb la informació que dones és difícil saber exactament què et podria estar passant, perquè el desig sexual depèn de molts factors (emocionals, físics, relacionals, hormonals, situacionals…).
Aquesta pèrdua de desig sexual podria tenir a veure amb el procés de ruptura (i el procés de dol pel que estàs passant), estrès, tristesa o canvis d’ànim, cansament, preocupacions o falta de connexió amb la nova parella sexual, canvis en la confiança, autoestima, seguretat…
Després d’una ruptura, on el cos havia integrat uns certs tipus d’hàbits, rutines i sensacions, és normal que el cos necessiti un temps per processar tota aquesta pèrdua per obrir-se de nou a sensacions i persones diferents.
Des d’aquí et recomanaríem que no tinguis pressa i no vulguis imitar el que feies o el que senties en la teva antiga relació, amb les noves relacions que vinguin. Dona’t temps per processar la pèrdua i tot el que has viscut i descobreix-te de nou per sentir primerament amb tu com se’t desperta el desig sexual i després a poc a poc el pots començar a compartir amb altres persones.
Cal tenir en compte que el desig sexual canvia segons l’etapa vital, l’estat emocional i el ritme del cos. És important respectar el que el teu cos et demana. Encara que abans estiguessis acostumada a tenir relacions gairebé cada dia i ara no en tinguis gens o no en tinguis ganes, està bé. Cada etapa és diferent i aporta coses diferents.
Una abraçada, i gràcies per la consulta!
psico_crisalbo
La Laura Centellas