que fem?
Hola! som en joan i l'elisa (noms inventats obviament) i desde fa temps hem estat parlant sobre tenir relacions. Els dos erem consumidors regulars de pornografia pero encara així volem probar-ho. Els nostres pares diuen que si pero encara tenim dubtes, i no sabem que podria passar, encara portant condons, tenim por pero també curiositat, si teniu consells ens ajudaria molt. PD: els nostres pares ens han recomenat fer aixó, si no li preguntariem a ells) Aixó es tot, si ens podeu respondre millor, gracies
Laura Centellas

Hola,
És molt positiu que pugueu parlar entre vosaltres i amb persones adultes de confiança sobre els dubtes que teniu. Fer-se preguntes i voler estar informats és una molt bona manera de cuidar-vos.
És normal que, quan penseu en començar a tenir relacions sexuals, apareguin dubtes, nervis, curiositat i també por. Les primeres vegades poden generar moltes preguntes, i està molt bé que us vulgueu informar abans de decidir res. A més, tenir relacions sexuals a la vostra edat implica responsabilitats i riscos que cal tenir en compte.
Sobre la pornografia, aquesta està prohibida per a menors de 18 anys, perquè no reflecteix la realitat. Són escenes preparades, actuades, exagerades i moltes vegades mostren maneres de relacionar-se que no són sanes ni respectuoses. El que heu vist en vídeos no us ha de marcar el ritme, les postures ni les expectatives. El més important és conèixer el vostre cos, saber què us agrada, què no, i poder-ho comunicar amb tranquil·litat.
Pel que fa al moment, no hi ha un moment adequat per tenir relacions sexuals (sempre que l'edat i el nivell de maduresa sigui similar i hi hagi consentiment). El moment és aquell en què tots dos us sentiu preparats, tranquils, segurs i amb ganes, sense presses ni pressions.
Abans de fer penetració, podeu explorar formes d'intimitat més senzilles: petons, carícies, abraçades, tocar-vos per sobre o sota la roba... tot això també són relacions sexuals, i us ajuda a conèixer-vos i saber què us fa sentir bé.
No cal fer-ho tot el primer dia ni provar totes les pràctiques. El sexe és un procés d'exploració que dura tota la vida. La clau és anar a poc a poc i escoltar-vos molt.
Si algun dia decidiu fer penetració penis-vagina, el mètode més segur per evitar embarassos i contagis d'infeccions de transmissió sexual és el preservatiu. El preservatiu per a penis s'ha de posar abans que hi hagi contacte amb la vagina, la boca o l'anus. Assegureu-vos que és de la talla adequada i que el poseu bé. És important tenir-ne més d'un per si es trenca o no es posa correctament.
El més important en qualsevol relació sexual és que hi hagi consentiment (que tots dos vulgueu i estigueu còmodes), respecte, comunicació i seguretat. Ningú us ha d'obligar ni fer pressió, i si en algun moment un de vosaltres no ho veu clar, es para i no passa res.
Per últim us deixem un enllaç a la pàgina web del Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats que hi ha molta informació relacionada amb la sexualitat que us pot ser d'ajuda:
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas