Sortir de l’armari
Ja fa anys que sé que me m’agraden les noies, i tot i que sé que si ho digués no em dirien res perquè el meu entorn és bastant tolerant i que moltes de les meves amigues han passat pel mateix, em fa respecte dir-ho, no per no acceptar-me ni res, si no que és com que no vull canviar la imatge que tenen de mi. Vull viure com qualsevol persona de la meva edat en comptes de estar fingint ser una cosa que no soc, pero no sé com puc deixar el personatge que he creat perquè no em jutgi ningú.
Laura Centellas

Hola,
L’única manera de deixar anar el personatge que t’has creat és, precisament, deixar-lo anar. Només així podràs donar espai a la persona que realment ets, aquella que encara no has pogut experimentar del tot, però que, pel que expliques, tens moltes ganes que surti.
No podem evitar que la gent ens jutgi; sempre hi haurà algú que ho faci, ens agradi o no. Però el problema no és tant el judici dels altres, sinó com ens afecta. Has de pensar en tu i en el teu benestar. Si et ve de gust ser tu mateixa, prioritza’t i permet-t’ho, sobretot sabent que la gent pot jutjar-te igual, siguis tu mateixa o no. Partint d’aquí, és molt més sa i satisfactori ser tu.
Sabem que és difícil fer aquest canvi, especialment quan mai l’has viscut i tothom t’ha conegut d’una determinada manera. Però no cal que sigui un canvi radical ni immediat (a menys que tu ho vulguis així). Pots començar amb petits passos que et vagin acostant, a poc a poc, a aquesta versió més autèntica i actualitzada de tu mateixa, com per exemple començar explicant a les persones de més confiança que t'agraden les noies i observar a veure com et sents, i així successivament.
Ara pot semblar-te un pas molt gran, però amb el temps t’adonaràs del recorregut que has fet i et sentiràs molt més còmoda amb qui ets. Llavors veuràs que, més que un canvi, ha estat un procés de retrobar-te i estimar-te. I les persones que es quedin al teu costat seran aquelles que t’estimen tal com ets i això és el més important.
Gràcies per la teva consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas