Possible embaràs?
Hola, Sempre he tingut la regla molt irregular, pero ara ja fa molt que no hem baixat i nose si puc estar embarassada. Aquest estiu he estat molt activa amb el sexe i l'últim cop que hen vaig tenir va ser el 6 de setembre, llavors del 10 al 15 de setembre vaig tenir la regla però encara no m'ha vingut, fa una setmana aprox em vaig fer un test d'embaràs i em va sortir negatiu. La mateixa setmana que vaig tenir la regla és quan em vaig mudar fora del país a viure sola i nose si això tambe pot afectar. Tot i que no m'ha baixat la regla des del 15 de setembre he tingut com "símptomes" d que m'ha d baixar, m'han sortit granets, mha fet mal la panxa, he cagat més... Alguna idea del que hem passa? Puc estar embarassada?
Laura Centellas

Hola,
Pel que expliques, que l’última relació sexual va ser fa dos mesos, que t’ha vingut la regla un cop, que t’has fet un test d’embaràs amb resultat negatiu i que, a més, estàs vivint molts canvis després d’haver-te mudat, és molt probable que el que t’estigui passant tingui a veure amb l’estrès o amb un període d’adaptació. Quan estem més nervioses o inquietes de l’habitual, les hormones es poden veure afectades, i això pot fer que la menstruació es retardi o sigui irregular.
Per quedar-te més tranquil·la, pots repetir el test d’embaràs uns dies més tard, simplement per confirmar el resultat. En qualsevol cas, el més recomanable és que demanis hora amb el teu metge o metgessa de capçalera i li expliquis la situació: segurament et faran un altre test i, si ho consideren necessari, alguna analítica per comprovar que tot està bé. A vegades aquests petits desajustos hormonals són temporals i es regulen sols amb el temps i una mica de calma.
Gràcies per la teva consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas