No sé què fer amb la meva vida.
Des de que vaig acabar l'ESO fa 3 anys, vaig tenir dubtes sobre què era el que m'agradava i en què em voldria convertir quan fos gran, i després de decidir que no volia fer batxillerat perquè no em veia capaç de poder ensortir-me, vaig optar per fer un grau mitjà que va acabar agradant-me. Quan vaig acabar el grau mitjà vaig intentar preincriure'm a un grau superior de la mateixa branca (sanitat), però no vaig poder entrar, i a partir d'aqui va ser quan vaig començar a dubtar encara més sobre el que realment volia fer. Finalment, vaig acabar fent un grau superior que no em va agradar del tot, o al menys no com per voler treballar d'allò. Aquest curs passat el vaig acabar, però, aquest any em trobo sense estudiar perquè ja no sé què és el que m'agrada o a què me voldria dedicar, a part de que tampoc sé si vull anar a la uni perquè no hi ha cap carrera que em convenci del tot. He intentat treballar i tirar currículum amb el títol del primer grau, però en veritat jo no em veig ara mateix treballant amb 19 anys, no em veig preparada ni capaç de fer-ho bé. L'única cosa que vull és tindre estabilitat a la meva vida i no veure com la vida de la gent de la meva edat avança i veig com tenen les coses decidides mentre que jo estic estancada sense saber què vull. Perdó per enrotllar-me tant i moltes gràcies per llegir-me jajaja.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
El meu consell és que ara mateix no et quedis sense fer res, ja que a vegades, quan parem molt temps podem sentir que ens estanquem i llavors costa arrencar.
Jo et recomanaria que busquis feina (com ja has fet). Si t’hi fixes, en les teves paraules no dius que “no t’agrada la feina sanitària” sinó que no et veus capaç, i segurament és això el que has de treballar, la confiança en tu mateixa. Sigui la feina que sigui, et posaran tasques relacionades o adients al nivell d’estudis i d’experiència que tu tinguis. No et quedis parada per la por, continua el teu camí. Pot ser que aquest camí (la sanitat), no sigui el teu destí, però està bé mentre penses que fer i vas explorant qui ets i què vols a la vida.
Si la feina de sanitària no surt, et pots decantar per fer algun curs d’alguna cosa que et cridi l’atenció (per exemple la pintura, la cuina, el marketing, etc), així descobreixes més coses a part de tot el que ja has estudiat. A més també pots fer alguna feina a mitja jornada (per exemple dependenta) mentre continues explorant.
Una altra opció també és marxar una temporada a l’estranger a viure una experiència diferent.
Recorda que el que triïs no té per què ser la feina ni els estudis que marcaran per sempre el destí de la teva vida, la vida és molt llarga i podem anar canviant.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas