Plaer al sexe
Hola, amb el meu novio mai he arribat com al punt més alt del plaer, o sigui si en sento, i m'agrada pero no hi he arribat, ni quan em toco jo mateixa, aquí és quan sento menys plaer i al final macabo com abburint i O deixo. Però ara m'he comprat un vibrador petit i quan el faig servir crec que si que arribo però tampoc és que senti com tant tant de plaer, O sigui pensava que en sentiria més, crec q si hi arribo i es com que m'ha venen ganes d pixar pero no ven be aixo nose com diro, i si després em vull continuar tocant, després d'això dons es com que em fa mal la vulva i, no molt pero si. Només us escric per comentar aixo i saber si puc arribar a més plaer O es suposa q es això el q diuen q es el punt més alt, i també per saber si això és normal O poder hauria danar a un ginecoleg O algo, O si hem voleu comentar algo, nose el que sigui. Gracies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El plaer sexual és diferent en cada persona, i pot canviar molt al llarg del temps. Es fa complicat, des de fora, assegurar si el que has tingut és un orgasme o no. Els orgasmes poden variar en intensitat i durada segons el moment, el nivell d’excitació i fins i tot l’estat emocional o físic del moment.
A més, cal recordar que el plaer no només està en “arribar” a un punt concret, sinó en tot el procés d’excitació. Et recomanem que no et centris només en si tens o no un orgasme, sinó que exploris què t’excita, què et fa sentir bé i com pots connectar millor amb el teu cos i les teves sensacions, ja que si cultives el desig i l’erotisme en les teves trobades íntimes, augmentarà l’excitació i probablement la intensitat de l'orgasme.
Algunes coses que et poden ajudar són:
- Dedicar temps a conèixer el teu cos sense pressa ni expectatives. Pots jugar amb diferents tipus d’estimulació (moviments, ritmes, pressions, textures, temperatura...).
- Crear un ambient tranquil i sense distraccions, on et sentis còmoda i relaxada.
- Si ho fas en parella, parlar obertament del que t’agrada i del que no, i provar junts noves maneres de gaudir.
-Recordar que hi ha moltes formes de plaer, i totes són igual de vàlides. Explora per trobar aquella que et doni més plaer.
-Cultiva una ment eròtica. Deixa anar la imaginació i fantasieja amb totes aquelles coses que t’agradaria que passessin.
El que comentes de “ganes de pixar” és força habitual: moltes persones ho noten abans o durant l’orgasme, ja que la zona del clítoris i la uretra estan molt a prop.
També és normal que després d’un orgasme o d’una estimulació intensa notis la vulva sensible o tensa. El clítoris estar molt sensible i pot necessitar uns minuts per “refredar-se”, abans de tornar-lo a estimular.
Ara bé, si sents dolor o molèsties que es repeteixen sovint, aleshores sí que seria recomanable comentar-ho amb la teva metgessa de capçalera. També pots anar a una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià, que pot valorar si hi ha alguna tensió muscular o sensibilitat a la zona que estigui afectant el teu benestar sexual.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas