Estic sola i deixo de fer coses que voldria fer
Ara mateix estic al meu llit estirada. Hauria de ser a l'autobus amb la resta de companys de classe pero no hi he anat. Els meus pares m'obliguen a anar a les excursions (Avui es Halloween i van d'excursio a un parc de tirolines), pero el que no saben es q he deixat de ser amiga de l'unica amiga q tnia a clase. Els hi he dit q avui no podria vindre en tot el dia perq estaria celebrant l'aniversari d'una tieta seva fora amb tota la familia (mentida), i ells saben q no m'agrada anar sola, aixi q els hi he dit q no volia anar i q a mes a mes em feien por les tirolines (una mica si, pero em feia ilusio i habia decidit tindre valentia per una vegada perq no sempre tens l'oportunitat d'anar-hi). Hi he insistit molt, i al final aquest mati, m'han deixat quedar-me a a casa. Pero ara estic plorant xq jo si volia anar, pero no m'agrada anar sola, m'agafa molta ansietat social x estar rodejada de gent (pero sola), i no em vull incluir jo mateixa en cap grup perq ara ja mai sere inclosa i acceptada del tot. I no tinc cap manera de fer amics, perq ja els conec desde fa 4 anys, i ningu deu voler amb mi xq creec q es pensen q soc una borde xq soc bastant timida i no m'agrada parlar amb gent q no conec gaire i em poso molt nerviosa. A mes, creuen q soc rara xq m'agrada el K-Pop (ja no tant com abans) i xq pel q sigui s'ha estes el rumor d q m'agrada el anime, i ja fa 4 anys q dic q no es veritat. Per molts, soc " la de los chinos ". Que creeus? Q9ue podria fer? Gracies per fer aquest consultori, ajudeu a molta gent aixi❤❤❤
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Primer de tot, el que et recomanaria és que no menteixis als teus pares, no perquè estigui súper malament mentir, sinó perquè almenys tindràs algú al costat que sap la veritat i et pot entendre millor. Pensa que per molt que pensem que els pares no ens entendran, ells tenen molts més anys d’experiència que nosaltres i potser ens poden donar algun consell útil, prova d’obrir-te amb ells avia’m com responen.
D’altra banda, em sap molt greu que et sentis així de sola, malauradament, cada dia rebem més consultes d’aquest estil, on molts adolescents us sentiu exclosos i sols a la classe. Per molt que els grup s’hagin fet fa 4 anys, la gent canvia i els grups molts cops també, algunes amistats s’acaben o es barallen i es formen nous grups. Intenta parlar amb la teva ex-amiga i explicar-li com et sents, potser podeu solucionar alguna cosa. D’altra banda, si t’agrada el K-Pop no és cap vergonya, si t’agrada el Manga tampoc, el que passa és que ens fa por tenir personalitat perquè després els altres ho utilitzen a la nostra contra, com si fos “algo dolent”, i no és així, te’n pots sentir ben orgullosa de tenir gustos personals i diferents.
El tema de fer amics, a vegades pot semblar impossible, però, si has pogut fer una amiga en el passat, això vol dir que també en podràs fer en el futur, encara que pensis que mai tindràs amics. Entenc que sentis que ets una noia tímida i se’t fa molt difícil obrir-te. Per sobreviure a classe i no sentir-te sola, potser no cal que t’obris del tot amb tothom, només una miqueta per poder parlar de temes quotidians, i llavors, un cop et sentis més segura, pots obrir-te a un nivell més personal.
Molts ànims, no és una situació fàcil, però tampoc és impossible de canviar.
Si veus que no pots, demana ajuda professional.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas