Estic depre i no tinc amics
Holaa, us escric en cerca d'ajuda perquè ja fa un temps que estic deprimida. Sempre m'ha costat socialitzar, ni parlem-ne de lligar... Jo sempre he intentat no donar-li importància i posar bona cara al mal temps. Ara, des del meu aniversari m'ha sorgit una profunda depressió com cap altra, estic trista perquè veig que no estic gaudint de la joventut, la meva vida universitària ha sigut a la biblioteca... no tinc amics ni novi@ i mentre els meus companys són superamics, jo passo desapercebuda, només algun cop em demanen apunts i prou. Doneu-me algun consell si us plau.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i explicar-nos la teva situació.
Malauradament hi ha moltíssima gent que està com tu, se sent sola sense amics i té dificultats per lligar, i això és realment dur, i només els que passen per aquí saben lo complicat que és viure així, quan la soledat és imposada i no escollida.
Per saber d’on ve aquesta por a interactuar hauríem d’anar a revisar les teves relacions del passat, les de l’institut i de la primària, també les familiars. Seria interessant esbrinar perquè hi ha aquesta barrera per poder llençar-te a parlar amb la gent, si és por al rebuig o quines són les creences limitants que t’estan frenant.
Això és el que faríem a teràpia, descobrir una mica d’on ve tot això i intentariem canviar patrons de comportament i de pensament. D’altra banda, a part d’aquest treball intern i d’auto observació, pots provar a inscriure’t a grups d’extraescolars que tenen molta connotació social com per exemple els castellers de la universitat, grups de teatre o d’aquest estil. També pots intentar parlar amb gent de la teva classe i aprofitar per organitzar algun sopar conjunt per poder fer amics dins la Uni.
Sé que és dur i que tot el que et proposo no és gens fàcil. Per mala sort no hi ha solucions fàcils, però tampoc impossibles!
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas