Disforia de genere reprimida
Bon dia, Tinc un problema que no se com resoldre. De ven petit sentía que era diferent, i als 6-7 anys els meus pares em van enxampar vestit de noia, vestits, malles, tacons i etc. Pero sempre que em veien aixi em jutjaven o es reien de mi. Vaig tenir tanta por i vergonya que no em vaig tornar a vestir. Pero somblava que era una noia i que vestía com a tal. Amb els anys, aquesta part de mi la vaig amagar i nomes sortia a vegades el desig de ser noia fins ara amb 17 anys. I fa un temps e investigat sobre tot el que porto de petit i e vist que es disforia de genere. I ara no se com gestionar tot aquest tema perqué la familia no sap res. I al tenir reprimit provoca que hi hagin moments digui soc noi o noia. I ademes m'agradaria comprarme un bañador de dona per la comoditat, pero la societat no acceptat gaire això. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Tal com dius, és possible que al llarg dels anys hagis sentit disfòria de gènere en diferents moments. Aquesta experiència pot tenir un impacte profund a nivell personal, familiar i social, sobretot quan no hi ha prou comprensió o suport al voltant. Això pot generar confusió, malestar o dubtes sobre la pròpia identitat, i és totalment comprensible que et sentis així.
És important que sàpigues que no estàs sol. Hi ha moltes persones que viuen experiències semblants, i per això a Catalunya existeixen serveis públics especialitzats que acompanyen les persones en aquests processos.
La Xarxa de Serveis d’Atenció Integral LGTBI+ (SAI) és un servei d’atenció, informació, assessorament i suport sobre la diversitat afectiva, sexual i de gènere, la prevenció i l’abordatge de les discriminacions. Aquest servei dona cobertura a qualsevol necessitat d’acompanyament, suport o informació que tingui la ciutadania en relació amb la diversitat afectiva, sexual i de gènere.
Et deixem l’enllaç de la pàgina web on apareixen tots els SAIs de Catalunya, perquè busquis el que et queda més a prop:
També, et deixem l’enllaç de la pàgina web específica dels SAIs del Vallès Occidental, per si hi vols donar un cop d’ull:
T’animem a posar-t’hi en contacte. Allà podràs parlar amb professionals que t’ajudaran a entendre què sents, resoldre dubtes i decidir, al teu ritme, com vols viure la teva identitat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas