Cada vegada em sento pitjor amb mi mateixa
Jo mai m'havia sentit una persona lletja, potser no la més atractiva, però tampoc no lletja. Últimament, però, sento que tothom al meu voltant te lios, relacions, i jo sento que mai no agrado a ningú, ni que ningú es sent atret per mi. Sincerament, jo segueixo intentant considerar-me guapa i vàlida, però es difícil quan al teu voltant només veig el que a m'agradaria tenir. A més, m'ha començat a agradar una noia de la classe, pero la veig molt guapa per mi, i sento que ella mai no em veurà com a més que una amiga. No entenc perquè no agrado a la gent, i vull saber que puc fer per estar millor amb mi mateixa.
Laura Centellas

Hola bonica! Moltes gràcies per escriure’ns i explicar com et sents. El fet que t’atreveixis a expressar-ho demostra molta sensibilitat i capacitat d’autoreflexió.
El que expliques és molt comprensible i, de fet, li passa a molta gent. L’adolescència és una etapa plena de canvis físics, emocionals, socials i, és molt fàcil comparar-nos amb els altres. Quan sembla que tothom té parella o viu moments romàntics, és normal sentir-se poc valorada o pensar que “no agrado”. Però el fet que encara no t’hagi passat no vol dir que hi hagi res malament en tu. El nostre cervell sovint ens fa creure que el nostre valor depèn de l’interès que despertem en els altres, però això no és cert. Ets vàlida pel simple fet de ser tu, i el més important és aprendre a sentir-te bé amb qui ets.
L’atracció no és una mesura objectiva: el que agrada a una persona pot no agradar a una altra. I moltes vegades, aquestes connexions arriben quan menys les busquem, just quan estem més còmodes amb nosaltres mateixes.
Pel que fa a la noia que t’agrada, és normal que et sentis insegura. Quan algú ens agrada, tendim a idealitzar-lo i pensar que “és massa” per nosaltres, però això gairebé mai és veritat. No t’avancis al rebuig: potser no saps què sent ella, o potser simplement val la pena gaudir de la connexió que teniu sense posar-t’hi tanta pressió.
Et proposem algunes idees per cuidar-te una mica més:
Parla’t amb afecte, com ho faries amb una amiga.
Fes coses que et facin sentir bé amb tu mateixa, vesteix-te amb roba que et fa sentir bé, fes les teves activitats preferides, mima’t.
Envolta’t de persones que et facin sentir valorada, no només per com ets físicament, sinó per com ets emocionalment.
Recorda que el teu valor no depèn de si agrades a algú o no. Les relacions han de ser un plus, no el que et dona valor.
Amb el temps, l’autoestima no ve perquè algú t’estimi, sinó perquè tu aprens a veure’t amb ulls amables. I això, de debò, és el que més atrau.
Esperem haver-te ajudat! Gràcies per escriure’ns, estem aquí per tot el que necessitis. Et convidem a seguir-nos al perfil @estimatbe! Una abraçada!
La Laura Centellas