DUBTE
Tinc un amic que es va llançar l'altre dia, i jo vaig acceptar liar-me amb ell perquè no fos incomode. No sabia que li agradava perquè sempre havíem fet coses plan amics i tal i mai s'havia declarat, va i em fa petó. No sé com dir-li que només vull ser amics.
Laura Centellas

Hola,
El que t’està passant és molt normal. Encara que estiguis en una relació i tot vagi bé, és habitual sentir curiositat o atracció per altres persones amb qui connectes o comparteixes temps. No vol dir necessàriament que hi hagi res “malament” en la teva relació, sinó que formes part d’un procés natural de creixement i descobriment personal.
No hi ha una única manera correcta d’actuar. El més important és pensar què és el que realment vols tu i què et fa sentir en pau. També pot ajudar-te parlar-ho amb la teva parella. Explicar-li com et sents no vol dir que la relació s’hagi d’acabar, sinó que pot obrir un espai de sinceritat i maduresa entre vosaltres.
No sabem quins acords teniu com a parella, però sempre és bo revisar-los de tant en tant, sobretot quan les coses canvien o apareixen noves situacions. Això ajuda a assegurar que la relació continua sent un espai on tots dos us sentiu còmodes i respectats.
Si sents que la relació va bé i que t’aporta, potser val la pena reflexionar abans de prendre cap decisió. Pots preguntar-te, per exemple: Què és el que realment m’atreu d’aquesta altra persona? Em falta alguna cosa en la relació actual o simplement és curiositat? Com em sentiria si la meva parella estigués en la mateixa situació?
Facis el que facis, està bé, sempre que sigui des del respecte, cap a tu mateix, cap a la teva parella i també cap a l’altra persona. La sinceritat i l’autenticitat són claus per construir relacions sanes i que et facin créixer.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas