Por al final d
Primer de tot, moltes gràcies per la tasca que feu. La meva consulta ve pq estic molt be amb la meva parella i portem 4 mesos. M'he informat i se que la fase d'enamorament dura fins als 6 mesos o 2 anys. Així que teòricament estic a aquesta fase. Per aixo estic preocupada pq em fa por que s'acabi, per ara es tot super maco i recíproc pero tinc por que canviin els sentiments d qualsevol dels dos en algun moment. M'encantaria estar mooolt de temps amb ell m'imagino vivint junts i tot.... Tenim molta química, ens fem molt de bé i ens estimem molt. Em diuen que disfruti del moment els meus amics pero soc una persona que sol mirar molt a futur llunyà i m'encanta imaginarme mes enlla amb ell. Altra cosa tb, soc la seva primera relació (i lio i tot) i ell es la meva 2a. Com puc fer per mantidre la química en un futur? Penseu que hi ha posibilitats de que duri molts anys, per no dir tota la vida? Que faig per no tindre aquesta por? Que m'aconselleu en general? Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora,
Gràcies per escriure’ns!
El que expliques és un cas clar d’ansietat anticipatòria. Tot i estar en un moment superdolç i bonic, tens molta por que acabi i no pots gaudir del moment al 100%.
Queda clar que és un sentiment totalment comprensible, ja que quan ens agrada molt una situació no voldríem que acabés mai.
D’acord, les “papallones” diuen que duren 6 mesos, però, això és només una estadística que molts cops no és certa, tot depèn de les persones que formen la parella i de la relació que tenen, així que no sé quan deixareu d’estar en la fase d’enamorament. Però no pateixis, si tot va bé, un cop s’acabi la fase d’enamorament ve una fase que també és molt bonica, és de consolidació i confiança, i pot emplenar igual o més que la fase d’enamorament. Si vius pensant que s’acabarà, si mai s’acaba de veritat, pensaràs “perquè no vaig aprofitar el moment”, per tant, ja que hi som, aprofitem-lo, perquè no sabem com acabarà.
Espero haver-te ajudat! Felicitats per aquesta bonica relació!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas