No sé fer amics i no en tinc gaires
Hola, us escric perquè ja feia temps que volia fer-ho i no m'atrevia. Resulta que jo al juny vaig perdre al meu grup d'amics i durant l'estiu vaig seguir quedant amb la única amiga que em va quedar. Al començar el curs resulta que aquesta amiga meva i jo no anem a la mateixa classe i des de llavors sembla que passi de mi. Avui li he enviat un missatge dient-li si li passa algo amb mi i encara no m'ha contestat. Com que estava sola vaig començar a anar amb una de la meva classe que coneixia d'abans i ens hem fet bastant amigues. El que passa és que quan ella s'ajunta amb altres persones és quan em dono compte de que jo també hauria de fer el mateix i no soc gaire capaç de fer-ho i necessito que em doneu "trucs" per saber com fer-ho. Una altra cosa que també em preocupa és que quan hi ha més gent (més de 2 o 3 persones) no sé com posar-me a les converses. Em podrieu ajudar? Ja porto bastant de temps així i no vull que això duri per sempre. Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola consultora,
Gràcies per escriure’ns!
Si has fet amics en el passat, això vol dir que tens la capacitat de fer-los en el present.
Trucs per sobreviure a una interacció social de més de 3 persones:
Somriure, preguntar i fer comentaris curts.
Somriure: Si tens una actitud divertida i simpàtica sempre serà més fàcil que se’t acostin a parlar o es dirigeixin a tu.
Preguntar: a la gent li encanta que els hi demanis coses, per exemple, com els hi va l’examen de mates, quina extraescolar fan, on s’han comprat els pantalons tant guais que porten, etc.
Fer comentaris curts: quan algú explica alguna experiència, reaccionar de manera positiva, per exemple “uau que guai”, “ostres que interessant”, etc.
Espero haver-te ajudat i ens vas explicant com et va, ànims!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas