Depressió
Fa temps que em van diagnosticar que sóc ansiosodepressiu, no se com deixar de tindre depressió que se'm ajunta amb l'angoixa i la soledat és un conjunt de sensacions que van de la mà i mira que em prenc medicació i vaig a teràpia però sento que ja no tinc res a fer tipo ja em cansa viure. Com puc recuperar-me? Com puc no pensar en temes de no estar en aquesta vida?
Laura Centellas

Hola consultor,
Gràcies per escriure’ns!
Des d’aquí t’envio una abraçada molt forta, tot això que ens expliques ha de ser realment dur. Veig que ja fas coses per poder millorar la situació, tant medicació com teràpia, però a vegades, tot i fer les coses bé, costa tirar endavant.
És molt difícil, de fet és impossible, que amb 4 frases que jo et digui aquí et facin canviar la manera com veus aquesta situació.
Per si serveix d’alguna cosa, jo et diria, si penses que sempre més estaràs així, vol dir que has perdut l’esperança, i sembla una frase feta, però “l’esperança és l'últim que es perd”. Queda’t amb això, queda’t amb el fet que no pots predir el futur, que no pots saber si te’n sortiràs o no, que per molt que aquests anys no notis que hagis avançat, no saps si els pròxims anys sí que avançaràs. No paris d'intentar-ho, hi haurà dies horribles, però segur que n’hi ha que no són tan horribles, queda’t amb això, que hi ha un % (per molt petit que sigui), que demostra que a vegades pots estar més bé. No siguis tan dur amb tu mateix, dona’t una oportunitat, o vàries, o moltíssimes, però continua-te-les donant. D’altra banda, si la medicació no funciona, parla amb el psiquiatre, i si la teràpia ha arribat a un moment d’estancament, canvia de terapeuta (no perquè el que tens no ho faci bé), és per trencar la dinàmica i provar de tirar cap a algun altre cantó que mai hagis explorat.
Continua insistint. Res t’assegura que la teva vida estigui destinada a patir per sempre.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas