Inexperiència en les relacions sexuals
Bon dia! Resulta que he tingut algun lio en el passat, però poc més i aquesta manca d'experiència fa que em senti molt insegura en el tema de la sexualitat. Aleshores, quan es presenta la oportunitat de tenir un contacte íntim o relacions sexuals amb algú, em bloquejo i em costa molt tenir iniciativa i deixar-me portar també. A més, sento que necessito molt de temps per arribar a relaxar-me i a estar a gust amb una persona fins a estar preparada per tenir moments íntims o relacions amb ella i això em frustra també, perquè m'agradaria que tot fos més senzill i que no em costés tant. Em podrieu donar algun consell per aprendre a estar més tranquil·la en aquestes situacions i no pensar tant? Moltes gràcies per tot el que feu, ajudeu a moltes persones.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El bloqueig que descrius és molt habitual. Sovint apareix perquè hi ha por a allò que pot passar, i aquesta por fa que ens protegim i ens costi deixar-nos anar. En aquests casos és important entendre que no has de forçar-te a fer res per “sortir del bloqueig”, però tampoc cal deixar que aquesta por et domini, perquè si ho fa, t’acabaràs quedant en aquesta sensació de col·lapse i no podràs descobrir què hi ha més enllà.
La clau està a anar fent petits passos, escoltant com et sents a cada moment, però també permetent-te provar coses noves, encara que hi hagi por o incertesa. Normalment, com més ens apropem a la por, més petita es va fent.
Quan et trobis en una d’aquestes situacions, per deixar de pensar tant, ajuda molt portar l’atenció al cos. Pots fer-ho movent-te una mica: estirant-te, sacsejant els braços, picant els talons a terra o simplement respirant profundament. Agafa aire pel nas i treu-lo per la boca unes quantes vegades, fins que notis que el cos es va relaxant.
Quan et sentis més tranquil·la, deixa que la respiració torni al seu ritme natural i connecta amb les sensacions físiques, sense jutjar-les, simplement sentint el plaer que dona escoltar el cos i donar-li allò que necessita. També pots preguntar-te: què és el pitjor que podria passar? Sovint, quan ho penses amb calma, t’adones que tens eines i recursos per gestionar-ho.
Escolta’t i respecta’t. El que sents és totalment vàlid. Si necessites temps, confiança i sentir-te molt a gust abans de compartir la teva intimitat amb algú, dona’t aquest temps sense pressa, és un regal que et fas a tu mateixa, i és perfectament legítim.
Per acabar, si et sents còmoda amb la persona amb qui vols compartir aquest espai, pots explicar-li com et sents, què necessites o què et fa por. Comunicar-ho fa que no et sentis tan sola i et pot ajudar a relaxar-te molt més. El cos i la ment tendeixen a calmar-se quan ens sentim escoltades i compreses. També pots parlar-ne amb amigues o amb persones de confiança; compartir-ho fa que no et sentis tant sola amb aquest dolor.
Esperem que et serveixi!
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas