Crec q no he aconseguit mai arribar a l’orgasme.
Hola, primer de tot moltissimes gràcies pel que feu i per ajudar a tanta gent. I ara si: Crec que mai he aconseguit arribar mai a l’orgasme, jo em masturbo sovint amb els dits i sento coses pero no com per gemir i tal. Llavors no se si he arribat mai a un orgasme. Com ho puc saber?? Com em puc masturbar millor?? Jo vull poder aconseguir haver de cridar per el gust que estic sentint i no se com fer-ho. o si es pot fer, potser ja he arribat algun cop i no es per tant un orgasme. I una altre cosa, la meva mare vol demanar hora per la revisio dels 14, i em fa por que els metges puguin descobrir que em masturbo i que li diguin a la meva mare. Ho poden saber que em masturbo?? MOLTISSIMES GRACIESS!!!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per la confiança!
L’orgasme és l’alliberament fisiològic de la tensió mental i muscular acumulada durant l’excitació sexual. Quan tens un orgasme, el teu cos pot experimentar diferents reaccions com l’augment del ritme cardíac i de la respiració, la pujada de la pressió arterial, contraccions musculars a la zona pèlvica, i en el cas de les dones, també l’alliberament de secrecions vaginals. És la fase de màxim plaer, tot i que sol durar només uns segons.
Per arribar-hi, moltes persones troben útil estimular el clítoris, ja sigui de forma directa (tocant-lo delicadament, ja que és molt sensible), indirecta (per sobre la vulva) o interna (a través de la vagina).
Et compartim un enllaç molt útil on s’explica més sobre l’orgasme:
També et recomanem aquest episodi del programa Planta Baixa, on diferents dones parlen sobre les dificultats d’arribar a l’orgasme, amb l’acompanyament de la sexòloga Elena Crespi:
Pel que fa a la teva última pregunta: no, els metges no poden saber si et masturbes o no durant una revisió. Així que pots estar tranquil·la, és una pràctica natural i privada que no deixa cap senyal.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas