Amor etern? mites? Part 2
Soc el de la consulta de "Em ratllo molt pq porto 6 mesos amb la meva novia i ens veiem 1 vegada el mes pq treballem a llocs diferents." La resposta es sobre que m'agrada una altra noia, pero pensu q em vaig expresar malament. No hi ha ca 3a persona, no em veic amb cap que no sigui ella en un futur, portem 6 mesos. me fa por estar vivint en un mite d'amor romantic pero no sé com identificar això, tenim una relacio 0 tòxica. Per aquesta rao em fa por pedre el que tenim, sento que a estones em poso un escut emocional perl trauma de la ultima relacio que vaig tindre... Com identificar si es un mite el que estic vivint? I que en penseu d'aquella cosa de l'escut emocional?
Laura Centellas

Hola consultor,
Gràcies per escriure’ns!
Què és el que et fa pensar que estàs vivint el mite de l’amor romàntic? El fet que porteu només 6 mesos i ja et veus tota la vida amb ella? En principi, això és més un sentiment o una percepció de com estimes a la teva parella. Els mites de l’amor romàntic solen aparèixer quan pensem, per exemple, que “si és amor de veritat no hauria de generar dubtes”, que “sense l’altra persona no soc res” o que “l’amor tot ho pot”. Si la teva relació et dona calma, confiança i respecte, probablement no hi ha mite, sinó vincle saludable.
Pel que fa a l’escut emocional, com més por tinguis a perdre-la, més patiment hi haurà. Tot i això, és totalment comprensible que aparegui de manera inconscient després d’una relació dolorosa, ja que el cervell et vol protegir del partiment a tot preu. Pot haver-hi aquest escut, però és important treballar-lo. I el més important és treballar-lo conjuntament amb la parella. Com? Doncs parlant molt i tenint molta comunicació. Explica-li la teva relació anterior i els teus traumes, d’aquesta manera us podreu entendre molt més.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas