No sento el mateix?
Porto amb la meva parella casi 3 anys i crec que ja no sento el mateix. A mi em costa molt dirli les coses que hem molesten llavors la majoria de vegades no liu dic directament sino liu faig entendre. Fins ara ell pareixia que intentava cambiar eixes coses pero ja fa un temps que sento que no te en comte res del que jo digue o sentigue. Inclus sento que no vol passar temps a soles amb mi com ho feia antes, sempre acabem fent els plans amb la família o amics. Com hem costa tant parlar d'aquestes coses ns com puc dirli que m'està passant això ni se si pot ser estic exagerant i està tot al meu cap. Com puc saber realment el que sento i com puc dirliu a ell?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Primer de tot, si alguna cosa et molesta, no vol dir que estiguis exagerant o que estigui tot dins el teu cap, és que a tu no t’agraden certs comportaments o hi ha coses que no et fan estar bé, i no passa res, les emocions són per escoltar-les i preguntar-nos d’on venen i que ens venen a dir.
Jo et diria que és importantíssim que tinguis una bona comunicació amb la teva parella.
A vegades ens pensem que els altres ens han d’entendre i que no cal que diguem res, però no, hi ha coses que a nosaltres ens semblen de sentit comú que a les altres persones no, i a la inversa.
La realitat és que si no verbalitzem el que ens passa és molt difícil mantenir una bona relació, que duri i que sigui sana.
Jo et diria, aprofita que ara la relació s’ha refredat i no sents el mateix per poder sentir-te més lliure de dir el que penses, sense por al rebuig o a l’abandonament. Si la teva parella s’enfada per explicar-li com et sents, segurament tampoc és una relació que et convingui molt, si, per contra, li parles dels teus sentiments i els rep bé i intenta canviar, això ajudarà moltíssim a enfortir i apropar la vostra relació.
Aprofita ara que tens coses a dir per dir-les, practica parlar del que sents amb altres persones, és importantíssim per poder portar una vida plena de relacions saludables.
Espero haver-te ajudat, t’animo moltíssim que parlis amb ell.
Si cara a cara et bloqueges, prova de parlar-li per whatsapp, també pot funcionar per començar a expressar-se sense tanta pressió.
Una abraçada!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas