Plorar
Hola, us vull explicar alguna cosa q crec a només pot trobar-li explicació/solució una persona q treballi amb temes psicologics. El que hem passa a mi es que mai ploro per motius personals, mai. Per pelis i llibres ploro a la minima, però quan hem passa alguna cosa a mi sóc incapaç de plorar, tinc una barrera q hem separa de la tristesa fisicament, pero mentalment estic plorant, ns com explicar-ho. Ara mateix no estic en un molt bon moment de la meva vida i al llarg d'aquest ultim any m'han passat algunes situacions, sobretot amb el tema amistats, q m'han afectat de debó i no he plorat ni un sol cop, cap ni un. I hem dona rabia perq crec que ho necessito, necessito plorar per treure-m'ho tot de dins, pero de veritat q no hem surt, ni s'em mullen els ulls. I jo, quan una amiga te un problema sempre li dic que plori tot el que li fagi falta, i sempre hem diuen que va molt bé, i que t'ajuda a treure't les coses de dins, llavors nss Es com q tinc un mur q no hem fa sentir emocions d'aquest tipus ns Gràcies per ajudar-nos sempre
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pot ser que el fet de no plorar sigui un mecanisme de defensa que hagis adoptat de manera inconscient. Intenta recordar quan va ser l’últim cop que vas plorar per temes personals, també intenta reflexionar què és per a tu plorar i com plora la teva familia (em refereixo a que en pensen de plorar). D’aquesta manera potser vas esbrinant perquè estas bloquejada en aquest sentit.
Mentre fas el treball intern, et recomano que utilitzis les series, pelis i llibres per canalitzar la teva tristesa. Quan t’hagi passat algun fet que et posi trista prova d’escoltar música trista o mirar alguna pel•lícula dramàtica. Quan plorem amb “l’art” normalment ho associem a sentiments pròpis, aprofita “l’embranzida” del plor en aquestes situacions per portar la pena al teu terreny i sentir-la profundament, és alliberador.
Espero haver-te ajudat.
Ens vas informant.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas